dresjoepie schreef:Idd van stang en trens afhalen Evt 2 de hands kopen Maar mis ook de oorzaak aanpakken wrm reageert het paard er niet goed op ?? Wat doet die mond open tong over het bit hoofd slaan ? Kan namelijk ook door bit komen wat niet lekker zit of tanden nakijken Je kan ook een lage neusriem proberen hiermee ligt het bit wat stiller in de mond En kan het paard zijn kaken nog vrij bewegen En nee je paard zijn mond zit niet vast gesnoerd (tenzij je dat zelf doet natuurlijk)
Ik hoef helemaal geen oorzaak aan te pakken, paard reageert meer als uitstekend zonder neusriem! Mond mooi dicht en staat uitstekend aan de hand(zeer licht en volgt deze uitstekend)
Ik rij nu dus ook gewoon zonder neusriem en dat is geen probleem maar wordt het wel als ik een KNHS wedstrijd wil starten... dus zodoende naar een neusriem opzoek dat zo min mogelijk stoort.
Ik wil geen aansnoer omdat die voor zn grove hoofd vaak geen porum zijn. Dan wordt z'n koppie nog breder voor het gezicht....
Gewoon lusje eraf halen is inderdaad ook een mogelijkheid, maar zie je dat niet in de stiksels?
@ mirjam Epplejeck heeft alleen aansnoer neusriemen en dan zijn die van EJ ook nog eens mega breed zie bovenstaande waarom ik dat absoluut niet wil.
Die van equimatch ga ik onthouden hoewel ik de afwerking niet je van het vind, hou wel van iets luxer(onderlegt etc)