Welk dressuur zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Welk dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 21:51

Ik ben op zoek naar een "nieuw" dressuur zadel, maar wel tweedehands. Nu heb ik zelf erg goede ervaringen met Kentaur Elektra, hier gaat mijn voorkeur dan eigenlijk ook wel naar uit. Toch wil ik nog even verder kijken en vraag ik jullie hulp!

Waar ik naar op zoek ben:
* dressuur zadel
* 17.5/18 inch
* medium boom
* donker bruin/chocolade bruin
* diepe zit met veel (bovenbeen) wrong
* professioneel gebruik, moet dus op verschillende paarden én pony's passen (voorkeur voor korte kussens, zodat t ook op paarden/pony's past met een korte(re) rug
* geschikt voor intensief gebruik
* veel schouder vrijheid

Kunnen jullie mij nog tips en/of advies geven wat betreft een geschikt dressuur zadel? Ook goede zadelmakers (die tweedehands zadels verkopen) in de omgeving van Maastricht of Eindhoven zijn erg welkom!

MissMiekjee

Re: Welk dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 07:26

Kijk eens naar Anatomica. Zijn ook vrij aardig 2e hands te vinden, heb het zadel zelf ook voor mijn werk gebruikt en past werkelijk bijna overal op. Heel degelijk zadel, blijft lang mooi, goede kwaliteit leer. Heeft een diepe zit en genoeg wrong, alle modellen overigens. En Anatomica staat erom bekend om veel schoudervrijheid te geven ;).

Gimmick11

Re: Welk dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:24

Ik heb net een Kentaur Ithaka, maar kan daar nog niet veel over zeggen, omdat ik er pas twee keer op gezeten heb. Maar er kunnen verwisselbare kniewrongen op, ik heb hele dikke, ideaal.