Kwalitatief goed dressuurdek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dressage4you
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 23:29

Jessix schreef:
Ik heb het dan ook nergens over een antislip dek of corrigerend dek, over goed lezen gesproken.... :o Ik vind de dunne dekjes van Kieffer goed. Goede pasvorm en zweetopname. Doe er mee wat je wil.


Ik zeg dat in het algemeen dat ik geen antislip of corrigerende dekjes zoek, had het niet tegen jouw :Y)

Dressage4you
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 23:31

Yinthee schreef:
Misschien kun je bulkkorting krijgen, haha.


_/-\o_ Dat mag ik hopen ja, whaha..

Jessix

Berichten: 16470
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:32

Dressage4you schreef:
Jessix schreef:
Ik heb het dan ook nergens over een antislip dek of corrigerend dek, over goed lezen gesproken.... :o Ik vind de dunne dekjes van Kieffer goed. Goede pasvorm en zweetopname. Doe er mee wat je wil.


Ik zeg dat in het algemeen dat ik geen antislip of corrigerende dekjes zoek, had het niet tegen jouw :Y)

Tja dat zou je wel denken als je mij quote..... :Y)

Dressage4you
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 23:46

Jessix schreef:
Tja dat zou je wel denken als je mij quote..... :Y)


Dat ging over dat jij dacht dat ik maar 1 dek gebruikte op al mijn paarden :j
Overige was algemene informatie, wat ik beter even had kunnen afscheiden inderdaad ,met .................. of zoiets *D

BenaLaars
Berichten: 1368
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:52


Dressage4you
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 23:56


moonfish13
Berichten: 18235
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:56

Ik heb een full BR event gehad en dat ding kromp echt als de nete, vond het ook behoorlijk slijten.
Dus die zou ik hoe dan ook skippen. Vond het veel geld voor een dekje wat zo slijt.

Dressage4you
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 23:59

moonfish13 schreef:
Ik heb een full BR event gehad en dat ding kromp echt als de nete, vond het ook behoorlijk slijten.
Dus die zou ik hoe dan ook skippen. Vond het veel geld voor een dekje wat zo slijt.
:Y) nee dat wordt hem dan niet..
Maar dat heb je denk ik met alle 100% katoenen dekjes niet ?
Of vergis ik me :)

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 00:05

Ik vind de scapa dressuurdekjes heel fijn. Vind ik vrij lang vallen dus dat de zweetbladen erbuiten vallen lijkt me stug, niet de dik, maar ook niet zo'n dun geval. En vind ze ook nog eens erg mooi :) Wel aan de prijs maar na het wassen blijven ze ook nog mooi.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 00:10

Ik ben echt fan van de Eskadron cottons!
Heb nog anderen liggen maar de keuze is wel snel gemaakt als ik moet kiezen :D

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 00:14

Equiline gebruikten we in Zweden heel veel. Super dekjes, bleven er na heel vaak wassen nog steeds super uitzien en waren snel droog.
Eskadron cotton gebruik ik zelf ook en ben er zeer over te spreken. En goedkoper dan Equiline ;)

moonfish13
Berichten: 18235
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 00:33

Dressage4you schreef:
moonfish13 schreef:
Ik heb een full BR event gehad en dat ding kromp echt als de nete, vond het ook behoorlijk slijten.
Dus die zou ik hoe dan ook skippen. Vond het veel geld voor een dekje wat zo slijt.
:Y) nee dat wordt hem dan niet..
Maar dat heb je denk ik met alle 100% katoenen dekjes niet ?
Of vergis ik me :)


Even voor het idee, ik had een 17 inch koudbloedzadel dus wat ook qua ruglengte korter is.
Als ik hem flink op trok in de kamer was de ruglengte dus net aan, echt geen paar cm over, meteen tegen de bies aan.
Wassen doe ik alles altijd op 60 graden, op 30 gaat het vet er hier niet uit.
Ik ben mede door slijtage, de maat, en omdat ik die van BR amper vond absorberen toen overgestapt op Anky tweedehands.
Beest was elke keer zeiknat onder de BR, hele dekje doorweekt wat ik bij Anky niet had.
Maargoed dit is dan ook een paard met weinig schoft dus die vorm is minder of helemaal niet hinderlijk.

Moet je trouwens voor de gein eens tussen twee vingers een katoenen dekje samenknijpen, en daarna een Anky. Tot mijn verbazing was dat bij de BR net zoveel of nog meer als bij de Anky.
Zeker een klassiek katoen dekje met van die ruitjes is echt dikker als een Anky die je gewoon al een paar keer gewassen hebt!
Je hoeft niet bij Anky te blijven hoor, maar even een kritische noot.

De eskadron polopads kan je trouwens wel skippen, die zijn echt ontzettend dik en stug.

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:47

Dit doekje van pikeur is ook heel fijn! Is van een speciaal materiaal gemaakt waardoor die heel snel droogt! Het is geen katoen. Doordat die niet van katoen is is die ook heel kleurvast. Heb m zelf al tig keer gewassen maar blijft het zelfde van kleur.
Is ook mooi dun en lang. Voldoet aan al je eisen.
http://www.pkinternational.nl/shop/nl/a ... eldek.html

Oh lees net dat het 100% polyester is.

EngeltjeS

Berichten: 16644
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:52

Schokemolher (??) heeft hele fijne dekjes!!

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:53

Eskadron cottons zijn fijne dunne dekjes zonder poespas en met een mooie pasvorm. Dus ook ik ben daar fan van.

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:03

Eskadron basic dekjes.
Simpel, dun, kwaliteit, duurzaamheid

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:10

moonfish13 schreef:
Ik heb een full BR event gehad en dat ding kromp echt als de nete, vond het ook behoorlijk slijten.
Dus die zou ik hoe dan ook skippen. Vond het veel geld voor een dekje wat zo slijt.



Dan weet ik niet hoe jij je dekjes wast.!
Ik rij al jaren met BR event dekjes en blijven super..Bij mij slijten ze niet aan de binnenkant en krimpen al helemaal niet..Ik vind ze echt ideaal en ik heb ook verlengde zweetbladen..

pradadaan

Berichten: 4678
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:47

Dressage4you schreef:
Heb ook via PB al berichten gehad over pagony huismerk en HH otawa en shockemohle


Ik heb zelf een pagony dekje, een hh otawa en meerdere eskadron cottons. Ik ben over alle 3 erg te spreken! En allemaal ook nog leuk geprijsd! Dat is samen met de goede kwaliteit leuk meegenomen als je er zo veel nodig hebt :j

Capriootje

Berichten: 6769
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:40

Ik vind ook de Eskadron cottons super fijn in gebruik en was ze ook regelmatig :j Maar is denk nog niet te vergelijken met hoe vaak jij ze gaat gebruiken en wassen. Ze zijn €30,- dus zeker het proberen waard voor je denk ik!

Br event vind ik ook fijn, alleen op de lange termijn vind ik ze wel slijten en pillen. Denk niet dat die geschikt zijn voor deze mate gebruik..

Schockemohle zijn ietsje duurder, maar ook erg fijn qua kwaliteit en mooie basic kleuren en modellen ;)
Divoza heeft de meeste modellen wel!

Succes met je zoektocht! Laat je weten wat het geworden is? :)

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:26

Ik gebruik zelf de eskadron cotton, kieffer en equiline dekjes. Ik vind ze allemaal super fijn, dun, snel drogend en verkleuren/krimpen niet in de was.

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:38

Wij gebruiken hier veel Schockemöhle dekjes, blijven mooi.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:31

Gewoon lekker old scool stubben dekjes... Zijn simpele dunne katoenen dekjes , absorberen prima, zijn na het wassen zo weer droog en blijven lang heel/goed.

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:45

Idd de eskadron cottons, stubben en equiline vind ik ook fijn. Al drogen die laatste mss wat minder snel

roosje78

Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:51

LenaBaars schreef:
http://www.lemieuxproducts.com/lemieux/ ... lack-black

Ik heb veel van hun merk, ben er tevreden over!

Plus 1! Je kunt ze ook helemaal zelf samenstellen qua boordje en dergelijk. De pasvorm is super, goed stevige dek, en niet pofferig dik. Ik heb er eentje nu vijf jaar en daar komen nu de eerste gebruikerssporen op bij de singel.

Succes met je zoektocht.

Liselot

Berichten: 32202
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:55

Hier bevalt eskadron cotton ook erg goed. Mooie pasvorm, niet dik en blijven heel mooi bij veel wassen.
Heb ook een pagony dressage (lijkt sprekend op de br event, maar dan goedkoper) en die blijft ook super mooi. Pasvorm is ook heel goed!