Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Sheran schreef:Met mijn lange bovenbenen zat ik ook goed op County en Barsby.
), klopt dat? En hoe zitten die wrongen? Volgens mij is dat trouwens wel een zadel die wel meer gebruikt wordt bij Friezen? Schuine streep, makkelijk aan te passen is? Weet jij daar iets van?
Orrie_VBW schreef:Ik weet niet waar je woont en wat je budget is, maar Divoza Leek heeft een 2e hands Maestoso liggen 17,5 inch en mw boom waar misschien 10 keer iemand op gezeten heeft, als je daar E700 voor bied mag je hem meenemen vertelde die verkoper, want ze raken hem niet kwijt.
Maar helaas moet ik wel echt een 18 inch hebben
(ik ben 1.86m en niet superdun, ook niet dik, maar meer gewoon gemiddeld)
lauran__ schreef:Heb je al eens gekeken naar kent en masters? Hele fijne zadels in heel veel verschillende uitvoeringen. Leuk prijskaartje. Voordeel is de verwisselbare boom en ik heb er 1 waar ook de wrongen met klittenband omhoog en omlaag te zetten zijn. (Blijven echt goed zitten ook als ik ze heeeel smerig heb gekregen)
Majolen schreef:Ik snap niet waarom je niet die 2e hands Maestoso gaat proberen, misschien valt deze wel groot. Zit hij geweldig.
En misschien vind je het afschuwelijk, dan weet je waar je niet naar hoeft te zoeken.
Het is maar 5 minuten rijden zei je net..
CM_ schreef:Ik zou juist eens kijken naar de kieffer, kieffers zijn juist het makkelijkst aan te passen door de met infra rood verbuigbare voorboom.
Jij noemt vrijwel alle zadels dwingend, maar de meeste die jij noemt vallen erg mee qua dwingendheid.
Ik denk dat je gewoon moet wennen aan langere beugels, want daar zijn dressuurzadels nu eenmaal op gericht.
N0a schreef:In jouw geval zal ik vooral kijken naar de zadels die makkelijk verstelbaar zijn. Kieffer, tekna, torrowgood, Kent en master etc.
Als je ze op verschillende paarden wil gaan gebruiken is dat het makkelijkste natuurlijk.

Batlow schreef:Stubben zadels zijn niet echt aan te passen, vertelde mijn zadelpasser. Ik had namelijk nog een stubben liggen.
Nibbit schreef:Stubben valt vrij groot omdat het geen diepe zit heeft.
Als je zo dicht bij divoza woont zou ik je zeker aanraden om er toch even op te gaan zitten
Ik heb een hulsebos 17,5 en een stubben 17,5 en dat is echt een wereld van verschil.
Het stukje over Fryso herken ik wel ja, daar kon ik ook mn balans niet in vinden
Sizzle schreef:Dat het zadel niet alleen voor jou moet passen.
Jij kan wel een zadel kopen waar je fijn in zit, maar de kans dat een stübben goed ligt op een fries is niet heel groot bijvoorbeeld.
Zo zijn er ook niet veel paarden waar een 18,5 inch zadel op past.
Alleen dat ik qua bovenbeenlengte tegen een 18,5" aan zit en daarom beslist geen 17,5" wil....