Welke veiligheidsbeugels.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

syenna_s

Welke veiligheidsbeugels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 13:37

Hallo *D

7 weken geleden ben ik van mijn paard gevallen en heb ik mijn kruisband + binnenste knieband gescheurd omdat mijn voet in de beugel bleef haken. Een stomme fout van mezelf want ik heb thuis gewoon veiligheidsbeugels (kwik out beugels) maar die had ik niet aan dit zadel zitten.

Nu mag ik weer rustig aan beginnen met rijden maar wil ik graag nieuwe veiligheidsbeugels.
Wat zijn jullie ervaringen met veiligheidsbeugels? En welke veiligheidsbeugels raden jullie aan? :)

Groetjes,
Syenna

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 13:47

Zelf heb ik altijd veiligheidsbeugels gehad.
Ook kwik-out.
Maar ik ben 4 maanden geleden gevallen en had mijn binnenband uitgerekt, buitenband gescheurd en kraakbeen beschadigd.

Toen ik een paar weken geleden weer mocht gaan rijden heb ik sprenger bowbalace beugels gekocht.
Dat zijn veiligheidsbeugels én zijn goed met knieproblemen.
Vanwege je knie zou ik deze echt aanraden!
De system 4 zijn ook helemaal prima!

Ik weet niet hoe veel last je van je knie gaat krijgen, maar bij mij waren ''neppe'''sprenger beugels niet goed genoeg meer.
Maar wellicht voor jou wel!

Hopke89

Re: Welke veiligheidsbeugels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:03

Straks met het beleren van mijn jonge paard gaan er eerst mijn veiligheidsbeugels op met van die elastieken op de zijkant, vind het er alleen niet uitzien als mooie beugels voor bij wedstrijd o.i.d.
Na het beleren wil ik een goedkope variant van die sprenger bowbalance erop doen, liggen al in de kast.
Mijn knieën zijn ook niet mijn sterkste punten dus die wou ik dan gaan proberen. Heb er alleen nog geen ervaring mee verder, zitten nog mooi in de verpakking. Als het idee een beetje bevalt en zou mijn knie blijven plagen zou ik op bokt meer positieve verhalen lees over die sprenger bowbalance die misschien ook wel kopen.