[WN] Jeans Stonedeek

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Jeans Stonedeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 10:37

Al jaren rijd ik in normale jeans, maar veel van deze kruipen toch omhoog tijdens het rijden. Zo heb ik een heerlijke Levi's, maar met rijden is het een ramp (na een stevige galop ben ik al mijn broek naar beneden aan het trekken). Ik heb ook een broek van Wrangler gehad, die kroop ook omhoog, maar ik moet daar eerlijk bij zeggen dat hij eigenlijk ook te groot was voor mij. Verder gaan bijna al mijn oude broeken uiteindelijk verder als rijbroek en de meesten doen het als zodoende best aardig, maar dan zijn ze al half versleten.

Ik heb daarom nu besloten een broek te zoeken die ik ook daadwerkelijk 'rijbroek' mag noemen :Y) Omdat ik niet heel erg thuis ben ik de echte riding jeans, vraag ik jullie hier even om hulp.
Ik kwam in de Krämer gids een aardige jeans van Stonedeek tegen. Niet duur, goede kleur. Het gaat om de Wyoming Lynn. Heeft iemand ervaring met jeans van Stonedeek? Wat is de kwaliteit hiervan? Hoe vallen de maten?

Ik zit nu dus te twijfelen om meer geld neer te leggen voor 1 goed passende Levi's of Wranglers, of gewoon twee broeken te kopen van een goedkoper merk als Stonedeek. Ik rijd 5+ dagen per week.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen door jullie ervaringen met jeans van Stonedeek te delen :)

quarterH

Re: Jeans Stonedeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:54

heel eerlijk... dat zal niet veranderen. dat ligt meer aan hoe jij met je benen rijd en niet aan de jeans ben ik bang...

ik heb ook een stonedeek en ze zijn best ok, alleen niet zo fijn/goed als de wranglers die echt gemaakt zijn om te rijden.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:39

Bij mij kruipen ze omhoog als ze te kort zijn, ik koop mijn rijbroek jeans altijd een maatje langer dan de jeans waarin ik dagelijks rondloop.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:43

iana schreef:
Bij mij kruipen ze omhoog als ze te kort zijn, ik koop mijn rijbroek jeans altijd een maatje langer dan de jeans waarin ik dagelijks rondloop.

Dat doe ik ook. En ik smokkel voor de zekerheid met een elastiek wat ik met knopen aan de binnenkant van de broekspijp vast zet, die haal ik dan onder mijn laarzen of schoenen door. Beetje vergelijkbaar met een jodhpur rijbroek. Wel even goed kijken op welke hoogte je ze vast zet.

gohma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:59

Ik heb altijd een jeans van Ranchers & Reiners, wel met een langere lengtemaat (normaal 32, voor het rijden 36). Zitten heerlijk, kruipen niet omhoog tijdens het rijden, echt een aanrader.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:09

idd, ik denk dat dit de enige reden is en dat is de lengte...gewoon langer kopen en je probleem is opgelost ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:52

nee hoor, als het aan je houding ligt kruipt een langere ook gewoon op, je hebt alleen iets meer stof voordat je blote been zichtbaar wordt maar het probleem los je meestal niet op :p

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:05

Je koopt sowieso een langere, anders zitten ze niet netjes. Maar zoals QH zegt, het omhoog kruipen komt door je zit en houding.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 09:07

Allen hartelijk dank voor de tips. Mijn broeken zijn, zoals ik al zei, te groot (en dus ook te lang en te wijd). Ik pas bij wijze van spreken met bijna twee benen in 1 broekspijp. Ik heb dit bij slechts twee broeken, niet bij al mijn andere wel passende broeken. Mijn houding en zit hebben hier weinig mee te maken (ik rijd niet eens western), maar toch bedankt voor het meedenken. Het gaat verder niet om deze broeken, of om het probleem van omhoog trekken bij deze broeken.

Mijn vraag was namelijk of jullie ervaring hebben met de Jeans van Stonedeek. Hoe vallen deze maten, hoe is de kwaliteit?

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:48

ik heb ervaring met een jeans van stonedeck ,op zich kon ik er prima mee rijden kroop niet omhoog en pijpen lang genoeg .
Ik reed er op een westernzadel mee .

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:29

Zijn op zich prima maar de stof vond ik wel dun. Als je veel rijdt slijt dit wel sneller en ik vind dan een wrangler qbaby wel prettiger.
En sommige modellen zitten laag. Daar moet je van houden.