Wat als...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Wat als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 16:57

Je niet houdt van:
Dierenprintjes
Veel bling
Lak
Grote logos

En dus wel houdt van simpel, functioneel.... En geen 80 euro neer wilt leggen?

Ik was net bij epplejeck, en zag 20% korting op alle zadeldekken. Dus ik denk: neem ik een mooi, degelijk, simpel shabrak mee, 1 extra is wel handig.
Maar jeetje! Ik heb er zoveel uit het rek getrokken, er zat nog net geen led-verlichting in!

Leuk voor de mensen die daarvan houden hoor, maar wat nou als je daar niet van houd?

Uiteindelijk geslaagd met een turquoise dekje met een zilveren randje en toch een paar (stuk ok 8) steentjes op 1 kant.

Ik snap de modehype in paardenland niet? Slaan we niet een beetje door?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:00

_O- True story! Geen idee waar je nog normale ! goedkope ! dekjes kan vinden, erg herkenbaar. Neon-roze lak, 6000 diamantjes op iedere kant... :n

Sababber

Naar mijn idee slaan we volledig door.. ik vind het echt ordinair worden tegenwoordig. Het lijkt wel niet kitch genoeg te kunnen %)

Noukie123

Ik hou wel van bling bling maar kan begrijpen dat dat niet leuk is en het mag toch ook niet TE overdreven zijn

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:02

Inderdaad... Zelfde met halsters. Die simpele 1 kleurige halsters van vroeger zijn haast niet meer te vinden hier. Als ze er hebben zijn ze net van plastic, hard en stijf. Vroeger hadden we altijd van die lekker soepel stoffen... :(

Nann__

Re: Wat als...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:06

Ik mag niks zeggen want ik vind het allemaal wel erg leuk maar bijvoorbeeld BR heeft toch neutrale dekjes? En Anky maar dat kost iets meer. Eskadron heeft neutrale kleuren, vrij simpele dekjes en zo uit mijn hoofd weet ik het niet maar ik denk dat er wel meer neutrale dekjes zijn. Volgens mij zelfs van EJ eigen merk.

Liezja

Zelfs de hoofdstellen worden steeds erger! :n

Tancreda4

Ik doe met je mee.... Ik ga echt geen 50+ euro neertellen voor een dekje (oke, ik heb er 1 maar dat was gewoon een gave :P). Die grote logo's overal, vooral halsters!! Hartstikke saaien kleuren, mega groot merknaam op de neusriem en dan 35 euro neer moeten tellen :oo Niet normaal!!! Tip, ik heb pas bij Kramer een paar leuke halsters gekocht, simpel, leuke kleurtjes, zonder poespas en nette prijzen. Weet niet hoe zij met dekjes zijn.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:15

Eens! Vooral die dierenprintjes kan ik me aan storen, maar die vind ik bij mensenmode en meubilair en waar dan ook al lelijk..... Dierenprintjes horen op dieren :+

Over de prijzen maar niet te spreken :(:)

helena299

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:42

Toen ik een keer met mijn klasgenoot naar Epplejack ging kocht ze alleen maar bling bling dingen %) , het was net alsof ze licht gaf op het paard

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:46

LoveXenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:47

ik ga normaal idd ook alleen voor de neutrale spullen nu had ik laatst bij piafferuitersport wat "normale' dekjes gekocht.

NU moet mijn paard alleen wel aan een lakhoofdstel gaan geloven want dat wil mijn stoefzusje zo graag...

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:48

Bij divoza hebben ze heel wat gewone dekjes voor 20-30 euro, kwaliteit is redelijk, gaat niet vele jaren mee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 17:48

De echt eenvoudige dekjes die ik zag waren er niet in full dressuur, of zwart of wit.
Wel een mooie bruine gezien, maar m'n paard is al bruin, dus twijfelde of dat zou staan

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:53

Ik heb o.a. deze, en ben er heel tevreden over:

http://www.decathlon.nl/dressuurzadelde ... 97485.html

Decathlon heeft trouwens een uitgebreid gamma eenvoudige en goedkope zadeldekjes, geen idee of jullie die winkels in NL ook hebben, en met een even uitgebreid paardengamma.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:49

Ik heb geluk dat ik toen ik destijds mijn hoofdstel kocht(jaren geleden) dat ik voor een goed en dergelijk merk ben gegaan(stubben, gewoon simpel) maar goed ook want dergelijke hoofdstellen schijnen schaars te worden....
Verder ben ik erg tevreden met Eskadron cotton en BR event dekjes(geen poespas gewoon goede katoenen dekjes, die van Eskadron zijn misschien van iets betere kwaliteit maar goed)
Verder loop ook ik regelmatig hoofdschuddend door ruiterzaken, het ene is nog meer opvallend als het andere.

Laats nieuwe springschoenen voorbij zien komen, lak slangenleer met bont en strass steentjes....
Het zal wel aan mij liggen maar bij mij komt het er niet in :n

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:54

Ik vind de blingbling frontriemen al verschrikkelijk :') Nu hebben mijn verzorgpaarden twee nieuwe dekjes, gemaakt van glimmend vuilniszak stof :+ (zoals de Nickelson jassen e.d.). Het valt an zich nog mee, maar ik zou zelf gewoon voor neutraal gegaan zijn :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:56

Kijk bij de Welkoop/Boerenbond. Daar hebben ze alles doodsimpel. 18 euro, simpel blauw dekje.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 27-09-14 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:57

De enige plek waar je nog fatsoenlijke simpele dekjes kan kopen is in de 2ehandswinkel..
Als ik jou was zou ik zeker even opzoek gaan naar een bij jou in de buurt:
alle mensen vinden gewone dekjes saai->geven ze aan de 2e hands en kopen zelf blingbling->kunnen wij mooi de 'simpele' versie weer overnemen.

Echt, ik snap het niet waarom het zo in is xD

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:58

Marktplaats....en er gaat een wereld voor je open!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 23:01

De simpele HH dekjes zijn er ook nog in verschillende kleuren zonder print/lak/bling

Ik vind die bling wel leuk snap alleen niet dat een dekje gelijk weer zo duur moet zijn.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 23:04

Bij ej hebben ze ook wel echt de top van lelijkheid. br events en eskadron cottons zijn gewoon simpele dekjes voor rond de 30 euro.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 23:07

Kuch...30 Euro? Reken het eens om naar Guldens? Meer dan 60 Gulden voor een simpel gewatteerd stukje katoen?

Ik weet niet of je een naaimachine hebt, maar er zijn online voldoene patronen te vinden en een stukje katoen heb je voor een fractie van dat bedrag.

En dan komt er nog bij: een shabrak heeft geen dempende werking. Een simpele leren zadeldek voldoet ook. Eens in de zoveel tijd een wasbeurt met zadelzeep en je hebt veel meer plezier van je aankoop.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 23:14

Cassidy schreef:
Kuch...30 Euro? Reken het eens om naar Guldens? Meer dan 60 Gulden voor een simpel gewatteerd stukje katoen?

Ik weet niet of je een naaimachine hebt, maar er zijn online voldoene patronen te vinden en een stukje katoen heb je voor een fractie van dat bedrag.

En dan komt er nog bij: een shabrak heeft geen dempende werking. Een simpele leren zadeldek voldoet ook. Eens in de zoveel tijd een wasbeurt met zadelzeep en je hebt veel meer plezier van je aankoop.

'T is maar net wat de gek ervoor geeft toch? :')
Voor ieder wat wils. Ik zou dan weer niet met een lap leer onder m'n zadel willen rijden...

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 23:21

Ik zie hier nog genoeg "normale" spullen hoor! Ik vind het juist saai maar dat overdreven vind ik ook niet leuk! Strass steentjes op dekjes ziet er vaak zo goedkoop uit :=
Heb je niet wat kleinere zaakjes in de buurt? De wat minder bekendr zeg maar..