Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
zodat je zeker weet dat hij niet kan gaan schuiven.Eliine schreef:Ik zou het even aan je instructrice vragen, of iemand anders op de manege die over dat soort dingen gaat. Ik zou hem niet zomaar zonder te vragen af laten. Dan eerder even zorgen dat iemand je helpt om de gelpad goed te bevestigen voor je je dressuurproef moet rijdenzodat je zeker weet dat hij niet kan gaan schuiven.
Voor het paard ook fijner als het ding goed bevestigd is! In principe kan een gelpad geen kwaad, het zorgt voor een betere drukverdeling. Maar dan moet hij wel goed liggen!
Dabo schreef:Als ik het goed begrijp ligt er dus een gelpad op het paard, daarop een dekje, daarop een bontje, en dan het zadel?? bontje én gelpad is een beetje dubbelop.
Denk dat het zadel dus echt beroerd ligt, als ze voor deze oplossing hebben gekozen..
Ik zou dus niet zomaar zonder die gelpad gaan rijden eigenlijk. Zorg dat hij goed vast zit, dat hij er niet tussenuit kan piepen...
Succes met je wedstrijd in elk geval!
mala26 schreef:Ik denk sowieso dat je dat met je manage moet overleggen. Je kan niet zomaar op eigen houtje dingen eraf laten.
Maar die gelpad zal er vast met een reden opzitten. Het is schokabsorberend. Dus als een ruiter niet helemaal fijn meezit in de beweging vangt die pad de schokken een beetje op.
Misschien kan je wel overleggen of de volgorde anders mag? Dus eerst dekje dan gelpad en dan bontje. Blijft die misschien ook wat beter liggen.
Succes in ieder geval met je wedstrijd!