Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Isabelle_H schreef:Ik denk (met de nadruk op denk, want heb zo'n bit ook nog nooit gezien) dat het niet zoals een normaal bit in de mond hangt, waarbij er dus drie bitten boven elkaar zitten maar dat het in de mond ligt. An de onderkant van de bitringen zit een vierkantje waar je denk ik de teugels aan vast kan maken en je bakstuk maak je dan aan de bitring zelf vast. Hierdoor zouden er dan drie bitten achter elkaar in de mond liggen.
Wat hiervan het nut/functie/meerwaarde is. Geen idee, ik zou het in ieder geval niet gebruiken, maar heel misschien is het voor paarden die vaak de tong over het bit gooien, wat hierbij denk ik niet mogelijk is? Maar nogmaals ook dat is een aanname en zeker weten doe ik het absoluut niet.
mariekerocky schreef:Hier is wel eens eerder een topic over geweest, zal even kijken of ik het kan vinden want volgens mij kwam het erop neer dat dit gewoon decoratie was.
Gevonden![]()
[HAR] Waarvoor gebruik je dit bit?
)
dresjoepie schreef:Heel apart idd Lijkt mij voor de koets zo n gevaarte gaat er bij de meeste paarden mondjes niet eens inpassen Zag dat er ook een extra ring aan het bitring zat Lijkt mij voor de leidsels Maar doe eens gek e mail de adverteerder gwn met de vraag waar het bit voor werd gebruikt Als je het antwoord dan hier plaatst weten wij het ook