Ik heb een 3 jarig paardje gekocht maar nu weet ik niet wat voor deken ik op zal doen.
Zijn situatie is:
Tot eind okt ongeveer 24/7 land daarna overdag op de paddock en snachts op stal op de paddock heeft hij GEEN INLOOPSTAL Hij staat dus overdag altijd in wind,regen etc
Nu heeft hij nog nooit met een deken opgestaan maar had hij wel altijd beschikking over een inloopstal.
Vandaar wil ik hem niet helemaal bloot laten staan. 0 gr deken krijgt hij zoiezo niet op dit drukt zijn haren alleen maar plat waardoor hij niet warm kan worden van zichzelf. Nu dacht ik aan een 100 gr deken voor regen en extreme kou dus gewoon een eigen wintervachtje laten kweken en deken alleen op met extreem weer. Of 24/7 een deken op en dan twijfel ik of 200 gr niet te weinig is. Ik ga deze winter nog niet rijden alleen grondwerk dus helemaal in het zweet werkt hij zich zoiezo niet wordt ook niet geschoren en krijgt een mooie wintervacht van zich zelf. Wat zal ik doen en waarom?? Stel gerust nog vragen als iets niet helemaal duidelijk is!