Belangrijk nieuws over Hidalgo zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nienke07

Belangrijk nieuws over Hidalgo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 14:39

Bekendmaking namens Buitenzinnig en MZM Geestig

Tot onze grote schrik is er onlangs door een collega in Australië, naar aanleiding van een paard dat klachten had, ontdekt dat er in de Hidalgo zadels een ijzeren boog zit van ca. 4mm dik, die beide beugelriemhaken met elkaar verbindt en dus over de wervelkolom loopt.
Het betreffende paard had twee drukpunten die overeen blijken te komen met de uiteinden van het ijzeren stuk. Deze consturctie blijkt zich zowel in de special- als in de II-serie te bevinden. Voor wie dat wil, zijn bij Buitenzinnig en bij MZM Geestig röntgenfoto's op te vragen per mail.

Wij zijn heel erg geschrokken van het nieuws uit Australie. Zoals velen van jullie weten, waren er serieuze problemen met de leverancier van Hidalgo rond leveringen. Voor ons een reden om met het merk te stoppen. Wij zijn er, te goeder trouw, vanuit gegaan dat de claim van Hidalgo: "een volledig flexibel zadel zonder harde onderdelen" klopte. Nooit heeft Hidalgo op enig moment zijn statement hier over herroepen, ons bewust in het ongewisse latend. We voelen ons nu dubbel bekocht door deze toch al oneerlijke leverancier.

Hoewel we blij zijn dat we het merk niet meer verkopen, zijn we ons ook bewust van de schijn die het heeft, dat we met voorkennis gestopt zijn met het voeren van dit merk. We willen hierbij met nadruk verklaren dat dit NIET het geval is. De ijzeren structuur is boven water gekomen nádat zowel Buitenzinnig als MZM Geestig besloten met het merkt te stoppen. Hidalgo heeft tot op heden geen reactie gegeven. Niet op vragen van de klant in Australië en ook niet op vragen van verschillende
leveranciers wereldwijd.

Wij hebben zelf gelukkig geen klachten ontvangen betreffende enige vorm van schade aan een paardenrug door een Hidalgo zadel. Dat maakt dat we aan kunnen nemen dat de ijzeren boog, voor de 99% paarden passend is. Maar dus niet voor alle 100%.

Ondanks dat we geen Hidalgo leverancier meer zijn, voelen we de verantwoordelijkheid naar onze klanten toe om dit bekend te maken. Ook al lopen we het risico dat we wellicht 'slapende honden wakker maken'.

Wij raden aan het zadel NOOIT zonder de bijgehorende panelen te gebruiken, om je paard te checken op drukpunten en eventuele droge plekken in het zweetpatroon na het rijden. Eigenlijk niet meer controle dan dat elke ruiter zou moeten doen, maar toch nog een keer met nadruk genoemd vanwege het ene paard in Australië dat last bleek te hebben van het Hidalgo zadel.

We bieden onze oprechte excuses aan. Ook al wisten wij het zelf niet en zijn we zelf door deze leverancier op meer dan één manier belazerd, we vinden het uitermate vervelend dat we zadels verkocht hebben die achteraf niet bleken te zijn wat we dachten, namelijk "een volledig flexibel zadel"

sanne1992

Re: Belangrijk nieuws over Hidalgo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:44

Zelf geen zadel hiervan, maar vindt het ontzettend netjes van jullie dat ondanks jullie het niet meer verkopen. Dit toch melden!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:21

Ik heb ze ook verkocht (voorheen BuitenZinnig) en heb dit te horen gekregen van mijn (voormalige) collega uit Australië. Uiteraard heb ik dat onmiddellijk aan de huidige BZ doorgegeven en gezamenlijk besloten dat dit beter kan worden gedeeld, dan verzwegen. Nogmaals - dit is - voor zover wij weten - de eerste keer dat er een paard problemen mee heeft gekregen, dus er is geen reden tot paniek. Maar wel een goede reden om aan te geven dat we iedereen aanbevelen in elk geval ALTIJD de bijbehorende kussens te gebruiken en liefst zelfs nog een degelijk dekje met inlagen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:49

Goed dat jullie het alsnog melden!

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:58

Goed dat jullie het melden. Ik zelf heb sinds een paar maanden een Hidalgo en ben tot op heden zeer tevreden.
Heb een paard dat extreem gevoelig is voor de pasvorm van een zadel. Mijn paard is sinds ik het zadel heb goed vooruit gegaan in de training, en niet gevoelig op de rug. Is ook onder behandeling van een osteo uit voorzorg van mijn kant, niet omdat ze klachten heeft.

Maar ga nu zeker haar extra in de gaten houden. Dus nogmaals dank voor de info.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 22:57

Goed bericht Japeloup, dank voor het delen. Dat je nog maar láng plezier van je fijne zadel mag hebben! :j

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:54

ik heb een hidalgo venice II en ben bijzonder er happy mee en beter nog ... mijn paarden ook.
IN de tekst van Hidalgo zie ik toch staan dat er een ijzeren deel in zit.
Maar ik ben in iedergeval heel erg happy met dit zadel.

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:56

Dat is goed om te horen Jackiline