Ik ben zelf heel enthousiast over de nieuwe Ghost dit is een super licht en heel mooi compact zadel. Ik heb in het genoemde topic ook al een testverslag geplaatst maar zet hem hier ook nog wel even neer (topic is lang en anders moet je zo zoeken
):
Zo hier dan eindelijk mijn testverslag van de Ghost! Ik heb nu twee flinke ritten (1,5 en 2,5 uur) en twee korte stapritjes op de Ghost gemaakt en ben zo mogelijk nog enthousiaster geworden!
De Ghost die ik eerder had getest was het prototype, toen ik deze Ghost uit de doos haalde viel me al meteen op dat de leerkwaliteit en de afwerking veel beter is, het is nu echt een heel mooi zadel geworden. Het is nog steeds heel lekker licht en compact (fijn voor mij omdat het dan ook makkelijk mee kan op de fiets). De kussens lijken wat dikker en steviger wat ik ook zeker een pluspunt vind.
Bij het opzadelen viel mij op dat het zadel meteen goed en stevig bleef liggen en niet schoof bij het aansingelen, een groot pluspunt voor mij omdat de meeste zadels meteen scheef gaan liggen als ik niet goed oplet bij het aansingelen. Het V-systeem bij de singelstoten werkt heel fijn, Tristan heeft de singelplek ver naar voren maar de singelstoten bleven keurig recht en het zadel werd niet mee naar voren getrokken.
Bij het rijden had ik heel veel steun aan de dijwrongen waardoor ik me heel veilig voelde en heel netjes kon zitten. Vooral in draf kon ik perfect blijven zitten en heel netjes lichtrijden. Tris was ontzettend blij en voorwaarts tijdens de ritten met de Ghost, hij kan mega snel draven (de andere pony's moeten dan lekker door galopperen om hem bij te houden) en met de Ghost was dat fantastisch uit te zitten, we hebben genoten! In galop moest ik nog wel even mijn zit vinden maar uiteindelijk ging dat ook super! De bokjes van enthousiasme en de zijsprongen voor alle enge boomstronken (heel grappig in het bos...) waren ook prima uit te zitten.
En wat voor mij het meest geweldige is; ik heb twee dagen achter elkaar flink actief en lang gereden en ik heb geen pijn! De smalle zit van de Ghost is zo'n verademing voor mij! Ik was helemaal happy! Terwijl de andere ruiters op een gegeven moment last kregen van hun lijf merkte ik bijna niks, ik hoefde niet af te stappen en een stuk te lopen om mijn lijf te ontlasten (moet normaal wel altijd tijdens een langere rit). En toen ik wel afstapte kon ik gewoon lopen, geen wijdbeens gewaggel, geen uitval in mijn been en geen pijn, heerlijk! Zo wordt het rijden op mijn megatank toch een heel stuk leuker en fijner. Ik vond het ook heel fijn dat Tristan zelf ook heel duidelijk liet weten dat hij het zadel fijn vind, hij was actief, voorwaarts, meewerkend en soepel. Hij was ook erg ruim in zijn bewegingen en leek het erg prettig te vinden dat zijn brede schouders vrij lagen. Vanuit ons beide is de nieuwe Ghost dus helemaal goed gekeurd, wat een super zadel!