[WN] spijkerbroek

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 07:50

Zo'n 1x per week maak ik een flinke buitenrit op een paard met een westernzadel (continental equiflex) het zadel is iets groot voor mij dus heb ik er een bontje (lamsvel agradi).

Nu rij ik met een "gewone" skinny jeans van Only een fijne strech broek.
Maar ik rij me door op de naad achter tussen de billen.

Is het raadzaam om te gaan kijken naar een western-rij jeans? En kom ik dan gelijk in een Wrangler of soortgelijke broek van 80 euro of zou het eigen merk van Kramer.nl ook voldoen?

Mabotje

Re: spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:25

Dat is voor iedereen verschillend, kwestie van uitproberen. Ikzelf rijdt met een Wrangler Qbaby en deze bevalt me uitstekend, maar er zijn ook genoeg mensen die met andere jeans rijden.
Genoeg topics over te vinden op bokt en hier is er eentje van: Pintopini @ [WN-AM] Aankoop van een rij-jeans

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:39

is je beenligging wel in orde?

Eigen merk van Kramer is voor mij prima, maar ik rij met vrijwel elke spijkerbroek comfortabel.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 10:43

Mabotje schreef:
Dat is voor iedereen verschillend, kwestie van uitproberen. Ikzelf rijdt met een Wrangler Qbaby en deze bevalt me uitstekend, maar er zijn ook genoeg mensen die met andere jeans rijden.
Genoeg topics over te vinden op bokt en hier is er eentje van: Pintopini @ [WN-AM] Aankoop van een rij-jeans

Had al zitten lezen op bokt maar kwam veel tegen dat zelfs een jeans van zeeman voldoet maar voor mij dus niet.

Ik rij alleen buitenritten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:46

Misschien dat je ander ondergoed zou kunnen proberen indien er geen spijkerbroeken bevallen? Ik heb eigenlijk geen ervaring met rij-jeans maar met mijn gewone paardrijbroek kan ik niet ieder ondergoed hebben. Ik rij nu met een stevige katoenen onderbroek met pijpjes en dit bevalt me beter dan ieder ander ondergoed.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 10:55

Eight schreef:
Misschien dat je ander ondergoed zou kunnen proberen indien er geen spijkerbroeken bevallen? Ik heb eigenlijk geen ervaring met rij-jeans maar met mijn gewone paardrijbroek kan ik niet ieder ondergoed hebben. Ik rij nu met een stevige katoenen onderbroek met pijpjes en dit bevalt me beter dan ieder ander ondergoed.

String in combi met mijn Only broek met vrij dikke naad tussen de billen. Kan eens een boxer proberen?
Rij mijn eigen paard met springzadel met rijbroeken met string al jaren en nooit geen problemen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:57

Zou je wellicht kunnen proberen, indien het bevalt is het een goedkoop alternatief :) is toch een extra stofje bescherming

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 10:58

Eight schreef:
Zou je wellicht kunnen proberen, indien het bevalt is het een goedkoop alternatief :) is toch een extra stofje bescherming

Ja ga ik zeker proberen en heb ook nog wel andere spijkerbroeken die naad van deze broek is wel 1 cm breed dubbel stof en echt dik.
Heb nog wel wat g star broeken maar die vind ik eigenlijk te duur daarom dacht ik misschien een rijjeans aanschaffen voor 40 euro bij kramer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 13:18

Ik rij met ''gewone'' spijkerbroeken. Heb wel wranglers etc gehad, maar beviel me niet beter dan een gewone. Ik let wel goed op het model. Moet aangesloten zijn en liefst wat stretch. Heb laatst bij C&A 2 voor 70 euro ofzo gekocht en zitten prima. Die hebben ook kort en lang.
Meeste mensen rijden op hun knie of bij hun zitbeenknobbel wat open. Echt tussen de billen heb ik geen idee hoe je eraan komt.
Maar heel veel mensen die last hebben van een broek die omhoog kruipt bijv hebben toch een zit/balans/houding probleem.
Een hele stugge broek of een vreemd model, extra naden is niet fijn. Gewoon een straight met wat stretch nemen.
Maar je kan ook diverse broeken gaan passen bij bijv een Euro-horse of arthur die vaak goed gesorteerd zijn.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 13:22

superpony schreef:
Ik rij met ''gewone'' spijkerbroeken. Heb wel wranglers etc gehad, maar beviel me niet beter dan een gewone. Ik let wel goed op het model. Moet aangesloten zijn en liefst wat stretch. Heb laatst bij C&A 2 voor 70 euro ofzo gekocht en zitten prima. Die hebben ook kort en lang.
Meeste mensen rijden op hun knie of bij hun zitbeenknobbel wat open. Echt tussen de billen heb ik geen idee hoe je eraan komt.
Maar heel veel mensen die last hebben van een broek die omhoog kruipt bijv hebben toch een zit/balans/houding probleem.
Een hele stugge broek of een vreemd model, extra naden is niet fijn. Gewoon een straight met wat stretch nemen.
Maar je kan ook diverse broeken gaan passen bij bijv een Euro-horse of arthur die vaak goed gesorteerd zijn.

Mijn broek blijft prima zitten en kruipt niet op. Echt achter boven tussen mijn billen waar bilspleet op houd :Y) Dus dat zit niet eens op het zadel.
Ga toch eerst maar eens met ondergoed experimenteren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:37

Is het maar met 1 broek? Ik zou eens kijken of er toch een klein scherp randje zit of nog zo een plastic stukje van een bonnetje bijv. En inderdaad je ondergoed. Ik zal nooit met kant of echt heel syntetisch ondergoed rijden. In principe moet je ondergoed netjes blijven zitten, string ook. Maar je kan even experimenteren of je met een ander broekje minder last hebt. Niemand die het ziet, al doe je een grote hema slip aan het is maar voor het rijden.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 14:43

superpony schreef:
Is het maar met 1 broek? Ik zou eens kijken of er toch een klein scherp randje zit of nog zo een plastic stukje van een bonnetje bijv. En inderdaad je ondergoed. Ik zal nooit met kant of echt heel syntetisch ondergoed rijden. In principe moet je ondergoed netjes blijven zitten, string ook. Maar je kan even experimenteren of je met een ander broekje minder last hebt. Niemand die het ziet, al doe je een grote hema slip aan het is maar voor het rijden.

Ja pak altijd de zelfde spijkerbroek omdat dat niet zo'n hele goeie is de naad is vrij dik lijkt wel alsof die tussen mijn billen gaat zitten en irriteert.
Daarom wil ik opzoek naar een andere broek.
Ik rij met een naadloze string van Sloggi maar die heb ik ook altijd aan onder mijn rijbroeken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:49

Ik heb er nu een aan van Garcia. Echt een fijne broek, maar een beetje ''op''. Hij is alleen wat laag, dus gaat snel open staan als ik rij. Moet hem een beetje aansnoeren met een riem. Dus die komt daar niet eens. Ik gebruik hem alleen 's winters, dan doe ik er wat langs over of zoals nu shirtje erin en vest erover. Maar idd geen plekken of iets.
De nieuwe broeken die ik van C&A heb zijn wat hoger, dat vind ik wel fijn en lekker stretch, bevallen me goed, Ik vind ze alleen iets minder mooi aan de voorkant bij het kruis, maar zie je niet bij het rijden.
Wranglers vond ik weer niet lekker zitten, hebben nog een hele stapel in de kast.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:18

Je kunt ook je gewone rijbroek proberen? Ik zit steviger met mijn spijkerbroek, maar het mag niet veel schelen. :)

mdbeus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:06

Zelf rij ik vaak in een gewone broek, maar mijn moeder stelde laatst voor om een broekje voor eronder te kopen tegen het schuren. Het heette de Anita Active Saddlepants. Misschien ook handig voor andere hier. Heb 'm besteld op www.underfashion.nl