Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Mabotje schreef:Dat is voor iedereen verschillend, kwestie van uitproberen. Ikzelf rijdt met een Wrangler Qbaby en deze bevalt me uitstekend, maar er zijn ook genoeg mensen die met andere jeans rijden.
Genoeg topics over te vinden op bokt en hier is er eentje van: Pintopini @ [WN-AM] Aankoop van een rij-jeans
Eight schreef:Misschien dat je ander ondergoed zou kunnen proberen indien er geen spijkerbroeken bevallen? Ik heb eigenlijk geen ervaring met rij-jeans maar met mijn gewone paardrijbroek kan ik niet ieder ondergoed hebben. Ik rij nu met een stevige katoenen onderbroek met pijpjes en dit bevalt me beter dan ieder ander ondergoed.
is toch een extra stofje bescherming Eight schreef:Zou je wellicht kunnen proberen, indien het bevalt is het een goedkoop alternatiefis toch een extra stofje bescherming
superpony schreef:Ik rij met ''gewone'' spijkerbroeken. Heb wel wranglers etc gehad, maar beviel me niet beter dan een gewone. Ik let wel goed op het model. Moet aangesloten zijn en liefst wat stretch. Heb laatst bij C&A 2 voor 70 euro ofzo gekocht en zitten prima. Die hebben ook kort en lang.
Meeste mensen rijden op hun knie of bij hun zitbeenknobbel wat open. Echt tussen de billen heb ik geen idee hoe je eraan komt.
Maar heel veel mensen die last hebben van een broek die omhoog kruipt bijv hebben toch een zit/balans/houding probleem.
Een hele stugge broek of een vreemd model, extra naden is niet fijn. Gewoon een straight met wat stretch nemen.
Maar je kan ook diverse broeken gaan passen bij bijv een Euro-horse of arthur die vaak goed gesorteerd zijn.
Dus dat zit niet eens op het zadel. superpony schreef:Is het maar met 1 broek? Ik zou eens kijken of er toch een klein scherp randje zit of nog zo een plastic stukje van een bonnetje bijv. En inderdaad je ondergoed. Ik zal nooit met kant of echt heel syntetisch ondergoed rijden. In principe moet je ondergoed netjes blijven zitten, string ook. Maar je kan even experimenteren of je met een ander broekje minder last hebt. Niemand die het ziet, al doe je een grote hema slip aan het is maar voor het rijden.