Geborduurde naam van dekje halen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Geborduurde naam van dekje halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 20:04

Ik heb een vraag en ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring of tips of een oplossing voor hebben.

Ik heb een dekje en daarop staat een naam waar ik nu niks meer mee heb. Maar het is een heel mooi dekje en ik wil er liever niet mee rond rijden met die naam op (beetje slechte ervaring, laten we het daarop houden).

Is het mogelijk om deze naam er op een manier af te halen? Of er eventueel iets overheen te plakken ofzo zodat de naam niet meer zichtbaar is?

Iemand een idee?

Muronia

Re: Geborduurde naam van dekje halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:06

ik lees graag even mee. Ik heb ook zo'n dekje.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:09

Als het geborduurd is kan je het er met een tornmesje en een klein schaartje waarschijnlijk wel afpeuteren. Of je dekje daar echt mooier van word is een tweede aangezien de gaatjes wel in de stof zitten.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:11

Ja met een decouvitje (zal je in NL wel anders noemen maar dat is dit:)
Afbeelding

Heel voorzichtig de naadjes losmaken en zien dat je niet de stiksels van het dekje los maakt (de ruitjes bv.) Als je vanachter aan het begin begint kan je vaak al een heel stuk in 1 keer uittrekken. Maar het is priegelwerk.

Als het er al even op zit en vaak in de was of buiten heeft gehangen ga je wel verkleuring of ingedeukte plekken zien. Maar je ziet het natuurlijk minder dan de naam zelf. Eventueel strijk je er een figuurtje op, of een tekening met hotfix-steentjes.

Edit: Gaatjes vallen goed mee hoor, ik heb het ook gedaan. Ik zal er morgen een foto van maken :)
Laatst bijgewerkt door Leen op 21-09-14 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 20:12

lizy29 schreef:
Als het geborduurd is kan je het er met een tornmesje en een klein schaartje waarschijnlijk wel afpeuteren. Of je dekje daar echt mooier van word is een tweede aangezien de gaatjes wel in de stof zitten.

Dit hadden wij ook bedacht maar dachten/hoopten dat er misschien ook een andere oplossing was :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:12

Als je het met een Thorre mesje voorzichtig door 'snijd' aan de achterkant en het er dan aan de voorkant voorzichtig uit trekt kan je het er mooi uithalen zo heb ik dat ook met een paar gedaan.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:17

Ik heb er zelfs al foto's van! :)

Afbeelding
Afbeelding
Als je goed kijkt zie je dat er bij de P en de O (Raspotin) er 2 draadjes los zijn. Probeer dat echt te vermijden, ik heb dat helemaal met het naaimachine terug moeten maken. Dan nog goed mikken, met de hand was het helemaal geen doen.
Borduursel was bordeau, dus in mijn geval zie je er nog weinig van, zeker na het verven. Onder het stiksel was het meer creme kleur.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 20:33

Dat ziet er inderdaad nog heel netjes uit. Dan moeten we dat toch eens proberen!

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:39

Dat 'mesje' heet geloof ik gewoon een TORNMESJE. Daarmee kun je iets los 'tornen'. Gewoon te koop bij fourniturenzaak of wellicht ook blokker ofzo. De meeste naaimama's hebben zoiets wel in hun naaikoffer.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:44

NoName126 schreef:
Dat 'mesje' heet geloof ik gewoon een TORNMESJE. Daarmee kun je iets los 'tornen'. Gewoon te koop bij fourniturenzaak of wellicht ook blokker ofzo. De meeste naaimama's hebben zoiets wel in hun naaikoffer.

En anders te koop bij de Hema. Daar heb ik 'm vandaan