Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Citaat:How to fit your Horseware Rug
Make sure that the tail is lifted over the fillet strap and that the strap is securely attached on both sides. This will prevent the rug from blowing forward.
Where possible pull the tail through the strapping on the inside of the tail flap.
When closing the surcingles on the rug use the following order:
Middle
Cross over the two outer surcingles
Make sure the surcingle hangs at least 10cm – 20cm below the horses belly.
Er zitten losse clips in een zakje bij die je aan de singels moet maken. Dat kan ik wel doen maar ik begrijp niet zo goed hoe en zie het nut niet zo ....
rina schreef:Ik snap wel wat je bedoeld, die zitten aan de linkerkant (dus de niet sluitingkant) van de deken. Als het goed is, kan je de stukjes waar normaal de singel aanzitten, losmaken. Zou dubbel klitteband moeten zijn. Daar haak je dan die plastic dingen in waar je singels aanzitten. Als je dan je deken wilt wassen kan je de singels eraf halen.
Als het dat niet is, maak eens foto's?
misschien is het een kwestie van gewoon in het echt zien maar ik ga weer eens beter kijken ...
Jij hebt reserve clips erbij gekregen. Als je paard nou in z'n singels blijft hangen oid dan breekt die plastic clip en die kun je dan dus vervangen met de extra's die je hebt. salamaleque schreef:rina schreef:Ik snap wel wat je bedoeld, die zitten aan de linkerkant (dus de niet sluitingkant) van de deken. Als het goed is, kan je de stukjes waar normaal de singel aanzitten, losmaken. Zou dubbel klitteband moeten zijn. Daar haak je dan die plastic dingen in waar je singels aanzitten. Als je dan je deken wilt wassen kan je de singels eraf halen.
Als het dat niet is, maak eens foto's?
Bedankt Rina, er zit wel een Engelse beschrijving bij (met plaatjes) maar die begrijp ik gewoon niet goedmisschien is het een kwestie van gewoon in het echt zien maar ik ga weer eens beter kijken ...
Maar ik zal morgen eens foto's maken van hoe dat zit of zat. DexterM schreef:Heeft mijn deken ook. Wat pantykous zegt. De singels zitten rechts dmv de clips aan je deken vast. Komt je paard vast te zitten of blijft ie met een been in de singel zitten dan breek de clip en is je paard vrij doordat de singel aan de rechterkant los valt. Die clips die je erbij hebt gekregen zijn dus reserve clips. Als je het klittenband loshaalt kan je een nieuwe clip plaatsen tussen singel en deken en is je deken weer gemaakt. Is makkelijker dan het lijkt. Succes!
!
Wist alleen niet dat ze tegenwoordig reserve meesturen. Dat was toen ik de Duo kocht nog niet zo. rina schreef:Grinnik ja dat mysterie heb ik dus al gehad met mijn DuoWist alleen niet dat ze tegenwoordig reserve meesturen. Dat was toen ik de Duo kocht nog niet zo.
rensju schreef:Wie weet waar je nieuwe clips kan bestellen?
Bij mij knapt de achterste zo nu en dan. Geen idee of het door trappen of rollen komt. Ik doe eerst de buitenste twee, daarna de middelste rechte. Dan houd ik ze langer heel.