Nieuw Horseware (Rambo) dekensingelsysteem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

salamaleque

Nieuw Horseware (Rambo) dekensingelsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 06:53

Ik heb onlangs een Rambo deken besteld daar zitten ik noem het maar even losse clips bij om aan de singels te bevestigen. Dat zou makkelijk zijn bij het reinigen van de deken en je paard zou niet in de singels vast kunnen komen te zitten het wordt secure surcingels genoemd. Er zit een klein instructieboekje bij hoe te bevestigen maar ik snap er geen fluit van. wie wel???

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 08:44

Zoals ik het lees hang je ze aan de rechterkant aan je dek, dan loop je om naar de linkerkant van je paard. De voorste singel maak je aan de linkerkant aan de achterste gesp vast, de middelste gaat rechtuit en de achterste maak je aan de voorste vast. Of bedoel je dat niet? Zijn het echt alleen losse clips of zijn de singels los?

Citaat:
How to fit your Horseware Rug
Make sure that the tail is lifted over the fillet strap and that the strap is securely attached on both sides. This will prevent the rug from blowing forward.
Where possible pull the tail through the strapping on the inside of the tail flap.
When closing the surcingles on the rug use the following order:
Middle
Cross over the two outer surcingles
Make sure the surcingle hangs at least 10cm – 20cm below the horses belly.

Hier zeggen ze dus dat je eerst de middelste singel vast maakt en dan de buitenste twee, die je gekruist vastmaakt. Je moet er voor zorgen dat er bij iedere singel 10-20 cm. ruimte is. Dit is omdat met liggen en/of rollen de buik uitzet. Als het past en het zit aan je dek, is het handig om de staart door die elastische band aan de staartflap te halen als extra veiligheid zodat het dek niet kan opwaaien.

salamaleque

Re: Nieuw Horseware (Rambo) dekensingelsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 12:06

Hoi Jet, dank je maar dat bedoel ik niet :D Er zitten losse clips in een zakje bij die je aan de singels moet maken. Dat kan ik wel doen maar ik begrijp niet zo goed hoe en zie het nut niet zo ....

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:54

ED -> HAR

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:58

Ik snap wel wat je bedoeld, die zitten aan de linkerkant (dus de niet sluitingkant) van de deken. Als het goed is, kan je de stukjes waar normaal de singel aanzitten, losmaken. Zou dubbel klitteband moeten zijn. Daar haak je dan die plastic dingen in waar je singels aanzitten. Als je dan je deken wilt wassen kan je de singels eraf halen.

Als het dat niet is, maak eens foto's? :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:02

Ja, ik ben nu ook wel heel benieuwd naar foto's, zowel van het dek als die losse clips. Heeft Rina het dan niet juist, dat aan de rechterkant van de deken stukken met klittenband zitten? Geen idee hoor, maar het zou wel kunnen.
Ik kan het nergens op sites vinden waar ze die dekens verkopen, zelfs niet op de site van horseware zelf. Wel over het sursingle systeem, dat zijn dus die drie singels, maar niet over losse clips die erbij zitten.
Laatst bijgewerkt door Jet op 21-09-14 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 16:03

rina schreef:
Ik snap wel wat je bedoeld, die zitten aan de linkerkant (dus de niet sluitingkant) van de deken. Als het goed is, kan je de stukjes waar normaal de singel aanzitten, losmaken. Zou dubbel klitteband moeten zijn. Daar haak je dan die plastic dingen in waar je singels aanzitten. Als je dan je deken wilt wassen kan je de singels eraf halen.

Bedankt Rina, er zit wel een Engelse beschrijving bij (met plaatjes) maar die begrijp ik gewoon niet goed :( misschien is het een kwestie van gewoon in het echt zien maar ik ga weer eens beter kijken ...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:05

Als je die beschrijving kan fotograferen ( bv), kunnen wij er misschien wel uitkomen. Je hebt me wel erg nieuwsgierig gemaakt :D .

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:13

Rina heeft gelijk :j Jij hebt reserve clips erbij gekregen. Als je paard nou in z'n singels blijft hangen oid dan breekt die plastic clip en die kun je dan dus vervangen met de extra's die je hebt.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 20:17

Bedankt voor het meedenken allemaal! ik ga morgen nog eens aan de slag met de plaatjes / clips en zal zo nodig ook de foto's plaatsen. Het zal ws. Allemaal heel simpel zijn maar vooralsnog zie ik het niet ....

DexterM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:32

Heeft mijn deken ook. Wat pantykous zegt. De singels zitten rechts dmv de clips aan je deken vast. Komt je paard vast te zitten of blijft ie met een been in de singel zitten dan breek de clip en is je paard vrij doordat de singel aan de rechterkant los valt. Die clips die je erbij hebt gekregen zijn dus reserve clips. Als je het klittenband loshaalt kan je een nieuwe clip plaatsen tussen singel en deken en is je deken weer gemaakt. Is makkelijker dan het lijkt. Succes!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:02

Kijk, de laatste twee die reageren kennen het systeem dus, dat is mooi! Wel fijn dat het zo zit, gelukkig heb ik het nog nooit gehad dat een paard er met een been in kwam, maar het is wel super dat als het gebeurt, het losschiet. Netjes dat er dan reserveclips bij zitten.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:11

salamaleque schreef:
rina schreef:

Bedankt Rina, er zit wel een Engelse beschrijving bij (met plaatjes) maar die begrijp ik gewoon niet goed :( misschien is het een kwestie van gewoon in het echt zien maar ik ga weer eens beter kijken ...

Ik heb ze aan mijn Duo ook zitten, ehhhh nee ze zaten eraan. Die van mij is dus al in de singels blijven hangen, en ja dat systeem werkt :+ Maar ik zal morgen eens foto's maken van hoe dat zit of zat.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 08:18

DexterM schreef:
Heeft mijn deken ook. Wat pantykous zegt. De singels zitten rechts dmv de clips aan je deken vast. Komt je paard vast te zitten of blijft ie met een been in de singel zitten dan breek de clip en is je paard vrij doordat de singel aan de rechterkant los valt. Die clips die je erbij hebt gekregen zijn dus reserve clips. Als je het klittenband loshaalt kan je een nieuwe clip plaatsen tussen singel en deken en is je deken weer gemaakt. Is makkelijker dan het lijkt. Succes!

Top dank je!

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 16:18

En ik maar kijken hoe en waar ze dan nog moesten komen en over het hoofd gezien dat de clips er al (tegen de klittenbandzijde) aan zaten. Gewoon echt niet begrepen dat ze erbij zaten als reserve ... Nu zie ik ook beter wat de "veiligheid" is van dit systeem. Iedereen bedankt voor het meedenken en het ophelderen van dit mysterie :D!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:38

Ik gesp mijn Rambo dekens al jaren eerst de buitenste twee gekruist en als laatste de middelste vast.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:54

Grinnik ja dat mysterie heb ik dus al gehad met mijn Duo :D Wist alleen niet dat ze tegenwoordig reserve meesturen. Dat was toen ik de Duo kocht nog niet zo.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 20:07

rina schreef:
Grinnik ja dat mysterie heb ik dus al gehad met mijn Duo :D Wist alleen niet dat ze tegenwoordig reserve meesturen. Dat was toen ik de Duo kocht nog niet zo.

Haha ja wist ik veel, ik dacht dat ik ze er zelf nog aan moest maken op zich natuurlijk redelijk apart want de deken is gebruiksklaar. Maar goed wel fijn een reserve paar plastic clips *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:02

het zijn reserve clips voor de rechterkant inderdaad

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:59

Wie weet waar je nieuwe clips kan bestellen?
Bij mij knapt de achterste zo nu en dan. Geen idee of het door trappen of rollen komt. Ik doe eerst de buitenste twee, daarna de middelste rechte. Dan houd ik ze langer heel.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:07

Hier ook benieuwd naar dat nieuwe systeem mijne sloopt zn singels met rollen vaak

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 05:50

rensju schreef:
Wie weet waar je nieuwe clips kan bestellen?
Bij mij knapt de achterste zo nu en dan. Geen idee of het door trappen of rollen komt. Ik doe eerst de buitenste twee, daarna de middelste rechte. Dan houd ik ze langer heel.

Misschien direct bij Horseware zelf? Even informeren via de website, ik heb een paar jaar geleden met ze gemaild over een halsstuk dat ik graag nog wilde bijbestellen. Ik kreeg erg snel en goed antwoord dus ze kunnen je vast verder helpen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 09:46

japielover schreef:
Hier ook benieuwd naar dat nieuwe systeem mijne sloopt zn singels met rollen vaak

heb je ze dan niet te strak zitten?
ik heb het hier nog nooit gehad dat er een singel knapte.