Ik heb een alfa gelpad voor onder het zadel, maar deze is net aan de korte kant. Ik gebruik de gelpad op advies van de zadelmaker, om druk rond de schoft en schouders weg te nemen. Nu is het zo dat het gelpad maar net onder het zadel past, maar ik zal het liever een extra stukje naar voren leggen. Het is immers voor de voorkant bedoeld. Dit zal betekenen dat de kussens aan de achterkant niet geheel op het gelpad passen. Kan dit kwaad? Of gaat dat voor drukplekken zorgen?
Discussies over het wel of niet goed zijn van het gebruiken van een gelpad, zijn niet welkom. Daar zijn andere topics genoeg voor.
Verschillende reacties dus.. ik durf het eerlijk gezegd ook niet uit te proberen.
Zal het anders een oplossing zijn om de gelpad overdwars te leggen? Dus van links naar rechts, ipv van voor naar achter? Of zal dat ook drukplekken geven?
Geplaatst: 21-09-14 11:51
Eens met de tegenstanders: niet doen. De verdeling is niet optimaal meer en het kan voor drukplekken zorgen. Het beste kun je een passende (grotere) gelpad aanschaffen. Liever een keer een goede uitgave, dan kosten en herstel achteraf.
Ja ligt allemaal nog goed. De kussens van het zadel zijn aan de achterkant breder waardoor de gelpad in de ronde bochten te kort is. Het is overigens voor tijdelijk gelukkig