Misschien voor sommige een domme vraag, maar ik heb sindskort ijzers voor bij mijn paard. Ik heb dit in tien jaar nooit gehad vandaar ook mijn vraag.
Morgen ga ik dressuur en springen op gras, is het nodig om stiften in te doen als het droog blijft of er een buitje valt? En dan voornamelijk met springen.
Ik zou wanneer je met ijzers rijdt op gras altijd schroeven draaien, met dressuur, maar zeker ook met springen. Ook gewoon 2 schroeven per ijzer draaien.
Bedankt voor jullie reacties. Er was toch wat regen gevallen en het was meer gras dan modder/zand, soms zie je nog weleens dat het gras aardig weg is als er de dag ervoor al op gereden is. Twijfelde dan ook niet meer om stiften in te draaien. Met de dressuur heb ik het nog even gevraagd, maar iedereen had ze ook daar in. Heb inderdaad ook van die dikke vierkanten.
dieseltje09
Geplaatst: 23-09-14 12:49
De eerste vraag, zitten er gaten in je ijzer? Anders kan je het gelijk vergeten. Ik zelf heb voor vochtig weer cq nat gras punt kalkonen en wida punt Deze:
Is het gras droog dan gaan deze erin: alleen een blokje, heb ze zelf iets lager.
CoriienRN
Geplaatst: 23-09-14 12:49
Zou voor de Tacx gaan, super makkelijk in draaien en zelf tappend Altijd stiften in doen en aan de bodem ( droog en hard kleintjes) (nat en glad grote)
zijn er ook stiften die je met alle weersomstandigheden in kan doen of is het iedere keer verschillend bij bijv nat gras punt of droog gras een blokje?