Zadel New forest

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Annedee

Zadel New forest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 08:59

Hoi!

Mijn new forrester merrie heeft een weke rug, zoals veel new forest pony's hebben. Welk zadel hebben jullie voor jullie new forest pony?

Remark

Re: Zadel New forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:04

Wij gebruiken een wintec dressuurzadel en een rossner spring zadel

Annedee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 09:06

Weet je zo welke maat wintec je hebt? wij hadden een wintec maar die bleek te groot en heel slecht te liggen

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:15

Ik heb een Kieffer dressuurzadel d'r op liggen. Enorm oud zadel en kan dus niet meer type opzoeken, is eigenlijk een paardenzadel. Zadel is al wel tienduizend keer aangepast omdat ponylief erg oud is en alles wat in begint te zakken.
Afbeelding
Voor een goed passend zadel zou ik toch wel aanraden om een zadelpasser te laten komen, elk paard heeft namelijk een andere rug :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:16

Annedee schreef:
Hoi!

Mijn new forrester merrie heeft een weke rug, zoals veel new forest pony's hebben. Welk zadel hebben jullie voor jullie new forest pony?

Hoezo hebben veel New Foresters een weke rug???
Hoe lang heb je haar al, en wat doe je qua training? Door goede training kun je namelijk ook verbetering krijgen. Verder zou ik een goede zadelmaker laten komen, het moet waarschijnlijk een zadel met dikke keilkussen worden....

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:23

Uhh het is een 17inch met zwarte boom geloof ik.

Annedee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 09:23

Als je gaat kijken naar de afstammelingsrapporten via new forest site zie je dat veel hengsten dat ook doorfokken. We hebben haar al sinds ze een veulen is. met goede training krijgt ze zeker een verbetering in haar rug maar ondanks dat is het erg lastig om een geschikt zadel te vinden. volgens zadelpassers kunnen we alleen maatzadels kopen en aangezien dat best prijzig is ben ik benieuwd hoe andere dat oplossen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:40

Devdan heeft forestbouw en loopt onder een County Competitor. Hij heeft echter geen weke rug.

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:36

ik zou naar een zadelmaker gaan om te kijken