Al dik 2,5 jaar loop ik rond met allerlei klachten, vooral de hand en onderarm krampen zijn sterk verergerd en belemmerend met paardrijden.
Dit houdt kortgezegd in: pijn, spierkrampen, verstijfde/verharde spieren (soort blijvende spierverzuring), tintelingen en krachtverlies.
Pasgeleden is fibromyalgie bij mij vastgesteld, geen medicijn, geen oplossing, maar er mee moeten leren leven. (Daarbij ben ik ook hypermobiel)
Ik krijg extra vitamine D en B12 bij de huisarts bij en heb deze week een afspraak gemaakt om te zien of we wellicht iets met magnesium kunnen om meer ontspanning in mijn spieren te krijgen.
Om de teugels vast te houden gebruik je knijpkracht in je hand, juist hetgeen waarbij deze klachten het ergst opspelen.
Hierdoor kan ik de teugels niet goed vast houden, zit er geen 'veer' meer in mijn handen en armen en kan ik mijn paard niet de juiste hulpen geven. Daarbij kan het ook nog eens ontzettend pijn doen.
Paardlief is ook niet dom als ze voelt dat ze onder het werk uit kan komen maakt ze hier zeker gebruik van
.Nu wordt gauw gezegd, paardrijden maakt het erger dus stop er maar mee. Die optie, is zoals vast bij vele van jullie, voor mij geen optie.
Nu ben ik op zoek naar alternatieven waardoor het paardrijden minder (pijn)belastend is en ik mijn paard op prettigere wijze kan rijden. Zo denk ik aan dikkere teugels, teugels met grip of van een ander materiaal? Een vriendin tipte mij al over menteugels te proberen.
Ding is wel dat ik ook wedstrijden rijd met mijn paard en de 'oplossing' hier ook te gebruiken moet zijn of er eventueel dispensatie voor aangevraagd kan worden.
Meerdere mensen weten meer dan 1 dus vandaar de vraag om mee te denken
.
en dan mogen deze inderdaad niet.