wat voor zadel voor 5jarig paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

juliansoer1

wat voor zadel voor 5jarig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 20:43

Hoiii .

ik ben opzoek naar een ander zadel van max 650,-
Ik heb een 5jarig verzorg paard RonaldoxVivaldi zo als jullie lezen gaat hij nog wel groeien kwa spier bouw. Hebben jullie misschien een idee wat voor zadel jullie zouden nemen? Ik denk zelf aan een Euroriding. En ook zou ik graag wat kniewrongen hebben omdat ik namelijk lange benen heb en het zelf heel fijn vind zitten.

ik hoor graag van jullie :)

Julian

Lougino

Re: wat voor zadel voor 5jarig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:49

Er zo enorm veel merken zadels en wat de een geweldig vindt zitten vind de ander helemaal niks, maak een afspraak met een zadelpasser en kijk niet naar wat je mooi vind maar wat voor jou en voor het paard de beste keuze is. Een niet goed passend zadel kan veel ellende veroorzaken.

Succes, altijd lastig met jonge paarden een goed passend zadel. Zit op dit moment ook te wachten op een goed passende dus even niet rijden ondanks dat ik nog 3 andere zadels heb liggen maar ja die liggen dus allemaal niet goed.

Angela

Re: wat voor zadel voor 5jarig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:54

Bij een jong paard weet je zeker dat je niet zeker weet of het over een paar maanden nog steeds past.

Persoonlijk zou ik dan ook voor een GOED boomloos zadel gaan tot het paard is bijgekomen in bespiering, of budget uittrekken om een zadel nog meerdere malen aan te laten passen (iedere 3 tot 6 maanden afhankelijk van de snelheid waarin het paard de spieren zal opbouwen).

Wat voor jou fijn is, kan voor het paard rampzalig zijn. Ga dan ook met een zadelpasser op zoek naar een zadel dat voor beide geschikt is, en waarbij de zadelmaker denkt dat het over een jaar nog zal passen, uiteraard met de nodige aanpassingen tussendoor.