Hoi hoi ik heb een paardje van rond de 1.45 ( kan geen foto laten zien, weet niet hoe dat moet )
Wil hem gaan longeren met longeersingel.. maar dan kom ik denk op maat cob uit, maar de full maat heeft meer ringen dus kan je meer mogelijkheden doen.. zou dit passen en wat voor maat singel moet ik gebruiken? Ik dacht zelf aan 45 cm maar.. ik weet het niet heel goed. Dus ik denk misschien kan iemand mij even helpen.
Als je een standaard nylon longeersingel aanschaft zit daar al een buikdeel bij, je hoeft dus niet nog een keer apart een singel te kopen. Mijn merrie van 1.63m past een full maar net, ik zou dus cob nemen. Voor zover ik weet zou het aantal ringen niet moeten verschillen, alleen de positie ervan op de singel.
xMalibu
Geplaatst: 16-09-14 15:17
Ik had een full longeersingel op mijn pony van 1,48. Ik moest dan wel de singel van mijn zadel eraan doen anders kon ie niet strak genoeg dus uiteindelijk heb ik gewoon een cob longeersingel gekocht.
Hieperdi
Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-14 15:18
Ooow ja nee de cob maat heeft minder ringen geloof ik dan de full dus die verhouding vond ik zo raar. Oke dan word het toch de cob denk ik zo haha. Ja ik koop er denk als het er niet bij zit een dressuursingel bij hihi
Let erop dan er een ringetje aan de "dressuur"singel zit. Zowel als hij standaard meegeleverd is als wanneer je hem los moet kopen. En koop een longeersingel met een schoftje, dat is voor het paard comfortabeler.