Help! Ponyzadel van goede kwaliteit gezocht..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LdJ

Help! Ponyzadel van goede kwaliteit gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 12:10

Even een korte uitleg..

We kennen het misschien allemaal wel, de een vanuit eigen ervaring, de ander viavia. Zadels. Jippie *\o/*

Nu is het zo dat ik een zadel bij mijn zadelmaker besteld heb. Zij heeft het dan weer bij de fabriek in Engeland besteld en het zou een week of 4/5 gaan duren. Daar kon ik prima mee leven. Na twee weken kreeg ik echter al bericht dat het wel een week of twee langer zou duren, de fabriek had achterstanden en zat ook nog in vakantie tijd.. Begrijpelijk, dus ok. Na een week of acht (na de bestelling) nogmaals geinformeerd naar de status van mijn zadel, bleek dat de fabriek een foutje had gemaakt in de bestelling, ze hebben de verkeerde maat gemaakt. Er zou met spoed een nieuwe gemaakt gaan worden. Even voor de duidelijkheid, ik heb een standaard maat zadel besteld, geen maatzadel oid..
Inmiddels zit ik op een totale wachttijd van 17 weken. -O- Nu heb ik onlangs afgesproken met mijn zadelmaker dat we andere zadels gaan passen wanneer er deze week nog steeds geen bericht is geweest.

Nu zit ik met het volgende probleem.
Ik heb een C-pony onder het zadel. Het zadel wat ik in eerste instantie besteld had zit in de prijsklasse 500-800 euro. Nu ben ik gaan twijfelen of ik hier wel goed aan doe. Het enige nadeel is dat als ik een zadel speciaal laat maken, ik veel geld 'kwijt' ben aan een pony die misschien wel verkocht wordt in de loop vd tijd en ik blijf zitten met een zadel wat niet op een ander paard gaat passen en niet meer aan te passen is.. Ik zou namelijk op een oplossing komen dat er een 17 inch zitvlak op de pony gaat met 16.5 inch kussens. Dat zou de ideale oplossing zijn, alleen hangt daar een ander prijskaartje aan (1800-2000 euro)
Ook twijfel ik tussen een gesmolten boom naar de rug van je paard, dus niet symmetrisch of een 'standaard' symmetrische boom.

Lastiglastig dus. Alle tips zijn welkom mbt merken, maten, etc.

sannedeedee1

Re: Help! Ponyzadel van goede kwaliteit gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:50

Een wij hebben voor ons a pony een kent en masters, was een zadel van 900 euro dus net buiten jou prijsklasse...
Euroriding heeft ook pony zadels, en bates ook, weet niet wat daar de precieze prijsklasse van is, maar weet wel dat het fijne zadels zijn :)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 16:52

De prijsklasse die ik zoek hoeft niet perse zo laag te zijn, alleen zoek ik dus iets wat een breed genoeg kussenkanaal heeft en waar ik in pas en wat op de pony past. Soort van mission impossible :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:48