Onderlegd halster of juist niet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lycil8

Onderlegd halster of juist niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 11:30

Hi :)

Als jullie een nieuw halster nodig hebben, letten jullie er dan op of het onderlegd is? En de manier waarop? Kiezen jullie juist voor een halster dat onderlegd is met fleece of bont (of alleen zo'n dun laagje aan de binnenkant) of kiezen jullie bewust voor een simpel en niet onderlegd halster? Of kopen jullie gewoon de leukste? :)

Laats heb ik dus een nieuw halster gekocht en heb bewust gekozen voor eentje die niet onderlegd is, ik vond het alleen jammer dat ik dan weinig keus had.

Dabo

Re: Onderlegd halster of juist niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:22

Ik kies juist een halster die wel onderlegd is maar niet met fleece of bont maar met zo'n dun laagje (neopreen...?)
Ze heeft hem de hele dag om op het land of op de paddock, en ik wil niet dat ze plekjes krijgt.
Ik kijk dus wel naar onderlegd, maar dan ook wel naar LEUK! (heb nu een knalroze met zwart onderlegd) :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:23

Ik heb er een paar die onderlegd zijn en een paar die dat niet zijn.
Ze hebben ze alleen om met poetsen en op de trailer, dus nooit veel gelukkig.
Kijk meer naar de leuk haha!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:24

Ik heb 4 halsters, eentje gewoon van nylon maar die schuurt m ontzettend, en twee zacht onderlegde. Die schuren m helaas ook(gewoon nylon onderlegd). Ze moeten hier op de wei een halster om maar heb pasgeleden een bucashalster gehaald. Geweldig! Super zacht, zit fijn en nergens meer schuurplekken! Kost wat(20 euro ong), maar het is een super fijn halster en aangezien hij hem 24/7 om heeft mag het wel prettig zitten vind ik.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:29

Ben ook erg tevreden met mijn Bucashalster. Hij ziet er eenvoudig en stoer uit, maar is van erg fijn zacht materiaal en het is vooral prettig hoe eraan is gedacht dat de gespen nergens tegen het hoofd aandrukken. De ring waar je de keelriem aan klikt heeft bijvoorbeeld een handige vouw naar buiten zodat de klip niet tegen de wang drukt. Idem voor de gesp aan het kopstuk, die drukt ook niet naar binnen toe. En wat ik er prettig aan vind is dat de ringen waar neusriem, kinriem en bakstuk samen komen vierkant zijn. De neusriem gaat daardoor niet 'hangen' naar beneden. En onverwoestbaar, ook prettig. :) Bont/fleece wordt snel vies en als ik eerlijk ben vind ik snel truttig staan, liever niet dus.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 16-09-14 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:33

Jep, voor mij geen ander weidehalster dan bucas meer!
Het is een fijn ergonimisch halster inderdaad en vooral superzacht en inderdaad nog best stoer ook!

En stylisch ook nog! Zeg nou zelf *D
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 82d740bf27
Hier was hij wel nog gloednieuw, inmiddels is hij lang niet zo mooi meer en zit er al een scheurtje in de stof van de neusriem maar ach :o

Bont en fleece vind ik wel oke, maar als weidehalster 24/7 om in de zomer gaat dat zo zweten..

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 21:17

Ohh die zijn idd wel heel mooi! Gewoon simpel maar mooi :) Maar wat is er nu zo ergonomisch aan?

Ik heb nu deze (niet zo'n hele charmante foto haha maar hier is ie t beste te zien) Deze heeft ook iig geen ronde ringen aan de neusriem en hij heeft hem trouwens ook 24/7 om, halster af betekend dat ie de wei niet in hoeft bij ons haha.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=TO6W6EDM

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:19

Zoals Elanor al uitlegde met name de gespen. Als je goed kijkt zie je bij de gesp waar hij dicht gaat een knik in de ring zitten, die naar buiten toe gaat. Ook de verstelbare gesp buigt naar buiten zodat er nergens knel of schuurplekken komen.
En de ring is echt vierkant, dus niet een beetje rond zoals bij jou maar gewoon echt vierkant.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:28

Ik kies een halster dat niet onderlegd is en lang meegaat. Waarom? Ik zie bij mijn paard het nut niet van zachte spullen. Hij heeft geen extreem gevoelige huid. En ik wil direct reactie als ik iets aangeef via het touw, dat liefst niet synthetisch is. Lang meegaan: ik hou van duurzame spullen, zodat ik het milieu zo min mogelijk belast. Duurzaam is meestal ook kwaliteit.
Je voelt het al: ik heb niets met modieuze dingetjes voor mijn paard. Spullen moeten praktisch zijn en lang meegaan.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 21:36

Aahh oke, ik had al zo'n idee dat de ring naar buiten gebogen was maar kon het niet goed zien op de foto's die ik tegen kwam. En de gevoerde delen? Ik ben daar niet zo'n fan van haha maar niks op aan te merken of juist beter? :)

En Jetta, dat ben ik ook wel met je eens. Ik houd wel van mooie spulletjes maar of het nu mode is of niet... Ik vind het ook zonde (en beetje dom) dat mensen bijvoorbeeld bandages om doen omdat het zo mooi staat zonder dat het nodig is.