hoe valt de Rambo Micklem multi bridle?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

hoe valt de Rambo Micklem multi bridle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 10:47

ik wil graag de Rambo Micklem multi bridle gaan aanschaffen, alleen weet ik niet welke maat ik moet nemen.
ik denk dat mijn paard tussen maat cob en full in zit. ik vroeg me dus af hoe de bridle bij jullie valt; klein, precies de maat of groot?

ik hoor het graag!
Groetjes Jolein.

tinkersjakie

Re: hoe valt de Rambo Micklem multi bridle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:20

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:22

Ik vind hem klein vallen. Mijn paard heeft een cob dressuurhoofdstel van Kieffer wat ehm ruim past, maar de Micklem zit krap.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 19:59

Bedankt voor de reacties.
Dat topic gaat vooral over de competition, vandaar dat ik zelf een topic aanmaakte.

Welke maat adviseren jullie?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:28

Awarance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:33

Wat de rest ook al zei, hij valt klein. Ik heb een full voor mijn full paard en die past bij hem heel mooi, wel op het 3e gaatje en hij heeft een smalle neus. Anders heb je toch snel dat de neusriem te kort is en de bakstukken alsnog tegen de jukbeenderen aan zitten. Mijn advies: zoek iemand in de buurt die hem heeft waarvan je even mag passen. Als je twijfelt zou ik toch voor de grotere maat gaan, gaatjes bijmaken kan altijd en het hoofdstel is verder super verstelbaar, totdat de riempjes op zijn natuurlijk. Ik heb trouwens wel direct de frontriem eraf gehaald, die paste absoluut niet, maar die is sowieso voor mijn paard moeilijk passend te vinden!

Loess3108

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:36

Mijn merrie heeft een vrij groot hoofd dus het duurde wel even voordat het hoofdstel (full) goed passend was. Maar nu zit het prima!