Bitloos / atlas

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

iris1993

Bitloos / atlas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 14:10

Ik zit een beetje alle voor en nadelen van bitloos/bit op een rijtje te zetten..

Nu vroeg ik mij af.. Bij een kaakgekruist hoofdstel komt er druk op de atlas(eerste 2 nekwervels) van het paard.

Dit lijkt mij schadelijk voor een paard?

Graag jullie mening! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:23

Als jij van plan bent om met constante druk a la 40 kg te gaan rijden, dan is dat schadelijk ja. Je kunt prima met een zachte aanleuning rijden. :)

Snadrem

Re: Bitloos / atlas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:29

Kom hem maar nakijken hoor, rij al jaren bitloos en alle nekwervels zitten nog vrolijk op een rij :)

Als je gaat trekken dan maakt het niet uit of je nou met een bit, halster, stang of bosal rijdt: dan rij je gewoon je paard de vernieling in.

iris1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 14:34

magda_90 schreef:
Als jij van plan bent om met constante druk a la 40 kg te gaan rijden, dan is dat schadelijk ja. Je kunt prima met een zachte aanleuning rijden. :)

Nee hoor dat niet, maar iedereen heeft het altijd over druk op de neus. En dit lijkt mij pijnlijker.. Als ik daar bij mij zelf op druk doet het ook zeer bij druk

iris1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 14:35

Snadrem schreef:
Kom hem maar nakijken hoor, rij al jaren bitloos en alle nekwervels zitten nog vrolijk op een rij :)

Als je gaat trekken dan maakt het niet uit of je nou met een bit, halster, stang of bosal rijdt: dan rij je gewoon je paard de vernieling in.

Jij rijd met kingekruisd die werkt anders in :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:47

iris1993 schreef:
Snadrem schreef:

Jij rijd met kingekruisd die werkt anders in :)

Ik reed hiervoor met kaakgekruisd, zie profiel ;)