Wintec zadels massaal tweedehands aangeboden, waarom ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lauraneyens

Wintec zadels massaal tweedehands aangeboden, waarom ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 10:05

hoi,

In de zoektocht naar een nieuw zadel (Met bredere boom, wat niet zo evident is :? ) kom ik heel veel wintec zadels tegen.

Het valt me op dat er tegenwoordig enorm veel wintec zadels (zowel dressuur als vzh) te koop aangeboden worden op zoekertjes sites en facebookpaginas en vaak zijn de zadels enkele maanden oud.. en dus vrijwel nog in nieuwstaat.

Maar mijn vraag is waarom :)* ?

Is het dan zo een kwalitatief slecht zadel?
Ligt het aan de pasvorm?
De boom is verstelbaar en toch zie je vaak de reden dat het niet meer past op het paard??
Is gewoon het kunststof niet aangenaam?

Wat is de reden dat jij of een vriend/vriendin jou Wintec zadel verkopen?

Alvast bedankt voor jullie feedback en reacties !!!

Xx Laura /3

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:08

Waarschijnlijk omdat mensen denken, lekker makkelijk, zadel past altijd!
Vervolgens krijgt t paard problemen, laten ze een zadelmaker komen en helaas, hij past toch niet!

Of inderdaad gewoon het feit dat hij (imo) totaal niet lekker zit, mensen meer geld hebben voor een goed zadel, of hun jonge paard ermee beleerd hebben en nu op een ander zadel overstappen :j

Overigens is de boom helemaal niet verstelbaar, er kan een ander kopijzer in. Totaal ander verhaal. Daarnaast betekent het dan niet dat het past (rondgeribt, hoge schoft, hoogliggende ruggegraat etc)
Laatst bijgewerkt door Celiien op 12-09-14 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:09

Ik heb er geen te koop en ga er ook geen kopen :')
Vind ze niet fijn, ik hou niet van dat kunststof, ik kan er niet op zitten en vind ze zitten als een plank :')
Ook schuiven ze heel erg op mijn paard dus dat is ook een reden om er sowieso niet voor te kiezen.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:10

Ik heb m toen (pak m beet 6 jaar geleden) verkocht omdat hij gewoon echt niet goed op mn paard lag. zodra er een ander zadel oplag liep hij veel beter. Zadel paste dus duidelij niet. Ook vond ik persoonlijk leer fijner zitten dan het kunststof

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:10

Ik denk omdat wintec zadels vaak worden gebruikt als doorgroeizadel voor jonge paarden, vanwege de verstelbare boom en de prijs. Zodra het paard uitgegroeid is kopen zij een duurder zadel en gaat de wintec op marktplaats.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:11

Wintec zadels zijn handig om paarden mee zadelmak te maken. Daarbij passen ze inderdaad vaak op een paard, dus iedereen koopt ze "blind".

Ook zijn dit de zadels die mensen de indruk geven dat ze het zelf kunnen passen en dus geen zadelmaker nodig hebben.

En de zadels zijn makkelijk aanpasbaar. Je kan veel sneller een tweedehands wintec kopen en op maat laten maken dan met een duur dressuurzadel te zitten wat je met geen mogelijkheid passend krijgt.

Axel_Valerie

Re: Wintec zadels massaal tweedehands aangeboden, waarom ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:15

Ik heb mijn wintec al 3 jaar. Mijn paard is een laatbloeier. Ik vind het qua prijs/kwaliteit verhouding een topzadel. Ik ga volgend jaar (dan is mijn paard 7 en pas goed uitgebouwd) kijken voor een "echt" dressuurzadel. In de tussentijd is het zadel 4 keer aangepast. Ik heb tussendoor ook nog een uitstapje gemaakt naar de tekna. Deze is helaas een stuk minder makkelijk verstelbaar als ik in de eerste instantie dacht dus ben voorlopig maar weer terug naar mijn wintecje.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:16

Ik heb zelf een tweedehands wintec 500 dressuur nieuw model gekocht. Was tegen op wintec maar dat was een vooroordeel,hij ligt fijn op mijn paard (zadelmaker is erbij geweest)met probleemrug, zit heel aardig en is niet zo heel duur. Zeker als tijdelijke tussenoplossing helemaal niet verkeerd.

Denk dat met name de prijsklasse ervoor zorgt dat je ze snel koopt en ook weer verkoopt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:17

In mijn ogen zijn het ook makkelijke zadels, iedereen koopt ze omdat je ze zelf 'pas' kan maken. Denkt men.

Zelf heb ik wel een Wintec in mijn bezit en rijd er met plezier mee. Dit omdat het zadel wél past en gewoon aan mijn wensen voldoet. Als het voor dit geld kan, ga ik geen duizenden euro's er tegen aan gooien omdat men vind dat een zadel van duizenden euro's beter is.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:24

Carolaaxxxx schreef:
Zelf heb ik wel een Wintec in mijn bezit en rijd er met plezier mee. Dit omdat het zadel wél past en gewoon aan mijn wensen voldoet. Als het voor dit geld kan, ga ik geen duizenden euro's er tegen aan gooien omdat men vind dat een zadel van duizenden euro's beter is.

Jup, hier net hetzelfde. Heb een paard met een chronisch probleem dat om de haverklap een paar weken tot maanden stilstaan en dus telkens alle bespiering kwijt raakt. Dan is het wel handig om een makkelijk aanpasbaar zadel te hebben. Omdat hij ook niet constant in training staat, hoeft er ook geen pokkeduur zadel op.

Ik heb de wintec Isabel Werth en vind dat ding zitten als een huis. Mijn paard liep ook veel fijner onder dit zadel dan onder mijn Stübben Tristan dressuurzadel.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:25

Ik rijd ook met wintec. Zowel springen al dressuur. Ik vind het fijne zadels ik kan ze op ieder paard die ik bij de eigenaar rijd er op gooien. Tevens zijn ze lekker licht dus kun je in mijn ogen minder snel iets vernielen (kan als nog uiteraard.)

Het zadel zit niet super maar ik ben van mening dat je met goede begeleiding wel goed leert zitten zonder al het gehatsfrats aan het zadel.

Overigens wel vier niet passende zadels voor een paard gehad (zelfs met zadelmaker erbij) en nu heb ik eindelijk een goed liggend zadel en dat is wintec.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:29

Toevallig heb ik de mijne ook te koop staan.
Mijn rede is omdat ik 'te veel' zadels heb.

Heb het altijd een fijn zadel gevonden, heb er ook meteen meerdere
bomen bij gekocht ivm gebruik op meerdere paarden.
Lag op 1tje niet goed ivm korte rug.

Dus voor wie wil :D

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:34

Ik denk ook dat je zelfs bij een wintec gewoon een zadelmaker moet laten komen. Deze weet immers veel beter hoe het zadel passend te maken is. Bij mij is niet alleen de boom verwisseld maar zijn de kussens ook naar mijn paard aangepast.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:36

Ik heb er ook een liggen voor een van onze paarden.
Ik vind hem echt niet zo verkeerd zitten en hij is lekker licht.
En hij is makkelijk schoon te maken, wat wel fijn is, aangezien we alleen maar door het bos rijden.

Hebben hem toen gekocht omdat hij goedkoop was (2e hands) want we hadden al genoeg kosten door de verhuizing naar Frankrijk en de aanschaf van een 2e paard.

Verder hebben we nog 3 leren zadels liggen die snel de neiging hebben om te schimmelen omdat we ze niet zo vaak gebruiken, de wintec blijft op wat stof na gewoon schoon.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:38

Ik heb ook mijn veelzijdigheid wintec te koop die maar een paar keer is gebruikt, helemaal nieuw gekocht en vond hem heerlijk zitten opzich. Maar had hem gekocht voor als ik meer de springsport in wilde (was een vrij impulsief plan) en na een paar keer bleek het toch niet mijn ding. Had ook nog een normaal dressuur zadel dus eigenlijk ligt het sindsdien alleen maar te verstoffen. Pony is allang verkocht en heb geen enkele springambities en heb meer met een dressuuurzadel, dus dan kun je het beter verkopen :P.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:40

Vriendin van mij is begonnen met een wintec en daar was ze erg tevreden mee, ook vanwege de prijs. Maar ze merkt dat ze toch liever een duurder zadel heeft omdat deze zadels lekkerder zitten en paarden hier vaak ook beter onder lopen.

dandy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:42

Ik heb diverse zadels gehad waaronder kieffer verschillende wintec nu de wintec issabell werht wil niet anders meer heerlijk zadel

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:43

Ik heb die van mij ook gekocht ivm jonge pony, zolang ze niet beweegt blijft hij perfect op z'n plek liggen maar helaas in beweging ligt dat ding binnen no time op der nek dus vandaar maar weer de verkoop in. Op de bok zat hij prima, maar verder als dat kan ik er niet over oordelen.
Nu moet ik ook zeggen dat poownlief model picknicktafel is dus dat zal er ook mee te maken hebben.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:46

Is die van jou al verkocht Diva_Jenny?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:48

Diva_Jenny schreef:
Ik heb die van mij ook gekocht ivm jonge pony, zolang ze niet beweegt blijft hij perfect op z'n plek liggen maar helaas in beweging ligt dat ding binnen no time op der nek dus vandaar maar weer de verkoop in. Op de bok zat hij prima, maar verder als dat kan ik er niet over oordelen.
Nu moet ik ook zeggen dat poownlief model picknicktafel is dus dat zal er ook mee te maken hebben.

Bredere boom erin?

Die van mij schoof ook naar voren omdat mijn paard gegroeid was en gewoon een grote boom nodig had..

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:48

Ik heb nu dus een 18" Wintec 2000 VZH te koop omdat mijn Fjord naar de Paardenkamp in Soest is gegaan en ik nu alleen nog kleine pony's heb waar ik aangespannen mee rijd. Ik heb steeds heerlijk gereden met verschillende Wintec zadels (had ook een 500) en ben altijd fan van Wintec gebleven omdat het een licht, makkelijk te onderhouden zadel is en (voor mijn pony's althans) goed zat.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:51

Ik heb nu een dresuuurzadel maar wil op den duur nog een veelzijdigheid/springkastelen erbij. Zal tegen die tijd eerst naar een wintec kijken waarschijnlijk voor ik naar andere merken kijk. Voor mijn oude paard is een maatzadel helaas niet meer lonend..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:55

Ik heb een aantal jaar met een wintec gereden en vond het prima zadels. Van vhz naar dressuurvorm gegaan. Maar die zadels zijn ook onverwoestbaar, dus logisch dat je ze dan ziet. Wil je echt door in de dressuur dan merk je pas het verschil als je een compleet goed leren zadel neemt :D Prima zadel voor een oud paard of alleen buitenritjes e.d. Ik heb het dressuurmodel nog altijd als reserve :) Al ligt het eigenlijk wel stof te vergaren :))

Dat de (voorkant) van de boom verstelbaar is wil niet zeggen dat na het verstellen het zadel zonder meer past. Ook bij een wintec moet je een zadelmaker laten komen. Dat heb ik bij de verkoop van mijn vhz dan ook echt erbij gemeld.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:55

Ik heb al meerdere wintec zadels gekocht en verkocht via bokt/marktplaats. Als je een tweedehands wintec zadel koopt kan je hem vaak voor dezelfde prijs of met een klein beetje verlies weer verkopen.
Momenteel ben ik ontzettend blij met mijn springzadel van wintec. Tja leer zit inderdaad beter maar als je telkens verkeerde zadels 'aangemeten' krijgt moet je wat. Inmiddels wacht ik op een nieuw zadel welke door een échte zadelmaker is aangemeten maar tot die tijd hobbel ik vrolijk verder op mijn wintecje.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:57

PaulinBijoux schreef:
Diva_Jenny schreef:

Bredere boom erin?

Die van mij schoof ook naar voren omdat mijn paard gegroeid was en gewoon een grote boom nodig had..

Er zit al een witte in :D