Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
FriesWytske schreef:Als je had gezocht had je gezien dat er hier al tig onderwerpen over zijn.
Maar om terug te komen op je vraag.
Nee, een bit is net zo scherp als de handen van degene die de teugels vast heeft. En dit is hetzelfde geval bij bitloos. Dus als een ruiter/amazone heel erg sterk is in zijn handen, krijgt het paard meer druk in de mond of bij bitloos op de neus.
CookieMel schreef:Ik denk dat hier verschillende antwoorden en meningen over bestaan, zelf rij ik al een hele tijd niet meer maar recentelijk kijk ik de filmpjes en lees ik de website van ThinkLikeAHorse, en hier staat zijn mening hierover; http://thinklikeahorse.org/index-7.html. Ik sta er echt niet zo extreem in als hij maar als ik weer ga rijden wil ik zeker weten zijn technieken toepassen en zoveel mogelijk natural horsemanship uit proberen! Dit is natuurlijk alleen maar mijn mening : ).
FriesWytske schreef:CookieMel schreef:Ik denk dat hier verschillende antwoorden en meningen over bestaan, zelf rij ik al een hele tijd niet meer maar recentelijk kijk ik de filmpjes en lees ik de website van ThinkLikeAHorse, en hier staat zijn mening hierover; http://thinklikeahorse.org/index-7.html. Ik sta er echt niet zo extreem in als hij maar als ik weer ga rijden wil ik zeker weten zijn technieken toepassen en zoveel mogelijk natural horsemanship uit proberen! Dit is natuurlijk alleen maar mijn mening : ).
Dit vind ik dus zo'n site die gewoon zegt dat bitten mishandeling zijn voor een paard. En ga hier zeker niet in mee.
Kan alleen maar zeggen dat ik dit kortzichtige mensen vind.
Iedereen moet gewoon verder kijken dan zijn neus lang is. En vooral naar zichzelf en naar zijn of haar paard/pony kijken. En niet meegaan met een hype.
FriesWytske schreef:Wat ik al eerder zei. Van iedere ruiter/amazone kun je dat soort momenten vinden. En dit soort mensen kikken daar juist op. Omdat het volgens hun bewijst dat bitten dierenmishandeling zijn. En daar maken ze altijd wel zo'n praatje van dat het in hun straatje past. En daar pakken ze heel veel mensen mee in.
! 
En niet teveel stilstaan bij wat een kwelling is voor je liefde om te paardRIJDEN.CookieMel schreef:FriesWytske schreef:Wat ik al eerder zei. Van iedere ruiter/amazone kun je dat soort momenten vinden. En dit soort mensen kikken daar juist op. Omdat het volgens hun bewijst dat bitten dierenmishandeling zijn. En daar maken ze altijd wel zo'n praatje van dat het in hun straatje past. En daar pakken ze heel veel mensen mee in.
En mensen hebben jouw vertelt dat een bit niet pijnlijk is en hebben jouw ingepakt. Maar goed, ga hier verder niet meer op in.
Voor TS, veel plezier en succes met het bitloos uitproberen!