[WN] Boomloos Hilason eigenaren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Glossy227

Boomloos Hilason eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 15:44

Ik zit er aan te denken om een Hilason te importeren ik heb het zadel wel eens in het echt gezien en ook op gereden.
Is er hier iemand die een Hilason heeft en voor mij de afstand tussen de chonco`s kan meten?
Op de site staat namelijk past tussen de 6 ich en 8 inch maar niet de exacte maat.

En de zitmaat ik dacht dat die net als bij de BM 1 maat kleiner viel, iemand die dit kan bevestigen?

Misschien iemand uit de buurt die zo aardig is mij het zadel te laten passen om mijn paard? (uiteraard heb ik daar een vergoeding voor over)

DubbelFun

Re: Boomloos Hilason eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:01

Welk zadel bedoel je, want Hilason heeft aardig wat verschillende modellen :)

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 19:06

Ik ben er nog niet uit welke ik precies wil maar als ik de site goed begrijp is de opbouw van alle western modellen hetzelfde dus de trail/barrel modellen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:58

Het is handiger als je wel een model weet :) krijg je denk ik gerichtere antwoorden.

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 20:14

ik vind het in eerste instantie het belangrijkste dat het zadel past van daar mijn vrij algemene vraag.
ik kan wel in mijn hoofd hebben ik wil dat model maar als de afstand tussen de conchos te klein is gaat het hem natuurlijk nooit worden.
De hilason geeft aan past tussen 6 en 8 inch dat is 15 tot 20cm ongeveer.
Mijn oude zadel is 17cm en te klein inmiddels van daar mijn vraag hoeveel cm het nu precies is
DubbelDun schreef:
Het is handiger als je wel een model weet :) krijg je denk ik gerichtere antwoorden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:01

Als je refereert aan Bob Marshall dan bedoel je dit model
http://www.ebay.com/itm/TW202MA-HILASON ... 540fb153c9

Daar heb ik idd ervaring mee.
Mijn ervaring is dat het minder makkelijk past dan de echte BM; doordat de pommel hoger is en langere zijkanten heeft zakt het dieper tussen de schoft. Hierdoor wordt de paskans kritischer.
Het verschil tussen 6 en 8" vind ik nogal groot, want de pommel blijft een star gegeven.
Verder zijn de pommel en cantle erg hoog (hoger dan het Barrelmodel van BM en hierdoor lijkt je nog meer opgesloten te zitten als in dezelfde maat BM.
Verder is het leer iets dunner en het zitgevoel wat stugger.
Maar gezien het verschil in prijs is het wel logisch dat er wat verschillen zijn.