Ik heb een haflinger die 24/7 buiten staat, jaarrond. We rijden 'basis gymnastiek', trec en langere buitenritten. Dat gebeurd altijd buiten, ook op het strand. Op stal heb ik niet altijd luxe voorzieningen (geen tuinslang bv). Ik zoek dus allereerst een pad die prettig is op langere, zwaardere ritten maar ook een die tegen een stootje kan en niet al te veel onderhoud nodig heeft.
Wat materiaal betreft lijkt 'écht wolvilt' heel geschikt. Ik lees regelmatig dat dé pads dan 5 star pads of diamond wool pads zouden zijn?
Bij sommige merken kun je ook kiezen voor dikte van de pad. Dit lijkt mij prettig, omdat mijn pony op dit moment niet helemaal 'vormvast'
is (lees: op dit moment te dik). Ik zoek een pad die dik genoeg is voor comfort op langere ritten maar waar ik bij voorkeur incidenteel nog een blanket overheen zou kunnen gooien. Wat betreft vorm: ik heb een roundskirt zadel.
Hoe leuk sommige zaken ook zijn, costum made/kleurtje/enz. uiteraard allemaal van ondergeschikt belang...
Wat zou jullie overweging zijn? En zijn er nog ervaringen met genoemde merken pads?
Maar misschien iemand die hier ervaring heeft?
Maak jij er ook lange ritten mee?
en een fijn ding in de zomer en winter.
Bedankt voor je reactie.