Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
DromenLies schreef:Bedankt voor je voor ingenomen reactie...
Gass schreef:Ik longeer zelf ook liever met de Concord Longe of dubbele lijnen dan met de longeerhulp.
Al moet ik wel zeggen, wanneer je de longeerhulp niet te strak zet en het tussen de voorbenen nogmaals naar elkaar bindt, heeft het echt geen zagende werking.
Dus heb mijzelf er nog niet toe kunnen zetten om daar wat mee te gaan doen
Suelza schreef:HorseTopShop schreef:Welke longeerhulp heb je? Er zijn namelijk verschillende merken (maken het van elkaar na) en veel daarvan veroorzaken inderdaad schuurplekken. Ik longeer al jaren verschillende paarden met de longeerhulp van FRA. Deze schuurt niet.
Helaas schuurt deze ook bij sommige paarden
ik heb bewust de FRA gekocht, omdat ik die andere vond schuren. Maar zie evengoed dat het bij sommige paarden (ook al hangt ie door) plekken bij de oksels geeft, want feit blijft dat er wrijving komt bij verplaatsen van het voorbeen.MarjanB schreef:Ik vind de longeerhulp 2 kanten hebben. Paarden gaan er laag en rond van lopen en op het oog ontspannen. Maar elke pas trekt het touw aan het bit en zaagt het paard er door. Hetzelfde met de passoa die reageert dan weer op het achterbeen.
Vind longeren met een touwtje over de longeersingel het fijnste, kan je je longeerlijn ook nog aan de binnenkant bevestigen om een keer wat meer stelling te vragen. En je kan op verschillende hoogtes instellen. Dubbele longe vind ik het aller mooist maar daar moet je zelf erg handig voor zijn.
Suelza schreef:Ik heb om bovenstaande redenen over willen schakelen naar de Concord, maar ik vind het er te ingewikkeld uitzienDus heb mijzelf er nog niet toe kunnen zetten om daar wat mee te gaan doen
Gass schreef:Suelza schreef:Ik heb om bovenstaande redenen over willen schakelen naar de Concord, maar ik vind het er te ingewikkeld uitzienDus heb mijzelf er nog niet toe kunnen zetten om daar wat mee te gaan doen
Het is juist heel makkelijk, je hoeft niks af te stellen namelijk, ik vind het zelf vergelijkbaar met de dubbele longe. Het omdoen ziet er veel te ingewikkeld uit, maar is het gelukkig helemaal niet.