Mijn lieve bejaarde verzorgpaardje heeft last van gevoelige hoeven. De hoeven brokkelen snel af en hij loopt zonder ijzers aan de voorkant na een paar passen op het asfalt onregelmatig (onder het zadel). Nu heeft hij dan ook sinds een tijdje aan de voorkant opnieuw ijzers gekregen. Met bosritjes en wandelingen doe je hem namelijk een groot plezier en met deze ijzers heeft hij nergens last van.
Nu willen we graag gaan overstappen op hoefschoenen omdat dit beter is voor zijn brokkelhoeven en dat dan ook achter een optie wordt. Verder ben ik persoonlijk geen fan van ijzers (in de wei) als het ook anders kan. Dit paardje heeft voornamelijk achter (zeer) weke koten, dit is over de jaren ook erger geworden.
Nu zijn er overal verschillende meningen en ideeën over hoefschoenen en ik zie door de bomen het bos niet meer
. Goede merken? Wel of geen hoefschoenen? Zijn er speciale exemplaren voor slechte beenstanden? Slechte en goede ervaringen met verschillende materialen... Dus:
Wat zijn goede (kwalitatief en qua prijsniveau) hoefschoenen voor een 35 jaar oude man met weke koten?

sorry voor de kwaliteit van de foto