VZH zadel Decathlon

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje17

VZH zadel Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 15:10

Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuw veelzijdigheidszadel en deze van Decathlon sprak me heel erg aan.
http://www.decathlon.nl/zadel-ride-zwar ... #avantages
Ik heb hem afgelopen vakantie in Frankrijk ook bekeken en hij zag er prima uit. Heeft iemand ervaring met dit zadel of met andere zadels van de Decathlon?
Alvast bedankt :j

Samblabla

Re: VZH zadel Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:18

Nou ik denk dat die kwaliteit gewoon om te janken is. Dan kun je beter een tweedehands goed merk zadel kopen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:20

ik denk wel zeker dat de kwalitijd zeer slecht is, je kan veel beter een wintec zadel nemen ofzo

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:23

En waar baseren jullie op dat de kwaliteit om te janken zou moeten zijn? Hebben jullie het zadel gezien in het echt? Kwaliteit kun je vanaf een foto niet beoordelen.

In het filiaal in Amsterdam ligt dit zadel als showmodel. Zacht materiaal en goede kwaliteit. Daarbij zit er ook 2 jaar garantie op en heeft Decathlon een goede service is mijn ervaring.
Hoewel ik persoonlijk voor een zadel nog altijd een goede zadelpasser erbij zou halen als je er zelf weinig verstand van hebt. Fijne aan dit zadel is wel dat ie een verwisselbare boom heeft, maar dat maakt het nog niet direct perfect passend ;)
Laatst bijgewerkt door darkadia op 07-09-14 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:25

Ik wilde deze zelf gekocht hebben en heb het zeer afgeraden gekregen van omstanders. Zowel mijn zadelpasser als bokkers. Het is een goedkoop zadel en dus goedkoper materiaal. Voor dat geld heb je zelf al een tweedehands kieffer zadel en dat is gewoon super kwaliteit.

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:38

Zo goedkoop is het zadel niet. @ts hangt er ook beetje vanaf hoe vaak je rijdt en als je paard nog in de groei is dit ook een mooie oplossing. Over kwaliteit durf ik niks te zeggen. Wel zou ik er een zadelpasser naar laten kijken of het goed ligt. Heb nog even in Franse paardenforums gekeken en daar zijn ze erg positief over decathlon zadels. Zolang je er goed in zit en ligt goed op t paard, waarom niet?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:43

Worden in India of Argentinie geproduceerd, veelal 'fabrieks' zadels, hebben nog al eens een scheve boom.

Moet zeggen dat ik hem er op het oog erg mooi uit vind zien qua vormgeving/ontwerp, maar je zou er ook eens in moeten kunnen kijken.

Ik zou op zoek gaan naar een goed kwaliteitszadel, desnoods tweedehands, met wolgevulde kussens. Van engelse/duitse/nederlandse makelijk, dan heb je de grootste kans op een goed zadel.

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:56

En wie zegt dat de Nederlandse Engelse Duitse merken allemaal in eigen land worden gemaakt en geen fabriekszadels zijn? De bomen worden toch ook in een mal gegoten? En ja als je bij het merk gaat vragen waar het gemaakt wordt zullen ze altijd naar je oren kletsen dus zolang men niet zelf in de fabriek is geweest kun je daar niks over zeggen. Daarnaast is decathlon er echt niet bij gebaat om scheve zadels te leveren want dan krijg je een slechte naam. Niemand wilt dat. En ja polyurethaan is goedkoper dan leer maar wilt niet zeggen dat het goedkoop materiaal is. Waarom zou wintec beter zijn is ook kunststof en die bomen worden ook in een mal gegoten. Tegenwoordig bestaan veel bomen niet meer uit hout maar kunststof omdat het materiaal goedkoper is aanschaf maar kwalitatief niet slechter. Duur is echt niet altijd beter.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:01

Dat zegt helemaal niemand, dat maak jij ervan. Wij delen alleen ONZE ervaringen en wat ts daarmee doet moet ze helemaal zelf weten want daar is ze natuurlijk vrij in.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:02

ik heb ook een decathlonzadel gehad. echt een rotding! heeft mijn paard zijn rug helemaal verkloot, terwijl het gewoon goed lag

Maartje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 16:11

Bedankt iedereen! Welk zadel zouden jullie me aanraden voor ongeveer de zelfde prijsklasse, evt. 2e hands?

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:12

Samblabla schreef:
Dat zegt helemaal niemand, dat maak jij ervan. Wij delen alleen ONZE ervaringen en wat ts daarmee doet moet ze helemaal zelf weten want daar is ze natuurlijk vrij in.

Nou als ik naar jaime post kijk zie ik toch dat ze zegt wordt in "Argentinië India gemaakt en zijn fabriekszadels" waardoor ze suggereert dat nl/Du/en zadels daar niet worden gemaakt. Samblabla het zijn inderdaad een aantal eigen ervaringen maar ook genoeg die zeggen niet gehad maar zou het niet doen want het is goedkoop. Dat is dus geen ervaring maar een aanname dat goedkoop slecht is. Inderdaad ts moet het helemaal zelf weten. Maar omdat ik weet dat ze in Frankrijk toch meer ruiters hebben dan in Nederland heb ik voor haar gekeken in de Franse "bokt" wat daar de ervaringen zijn. Het kwam misschien aanvallend over maar heb af en toe het idee dat men in het algemeen denkt "goedkoop is slecht" terwijl dat echt niet altijd zo is.

Zo en nu weer verder op een vrolijke noot. :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:17

Goedkoop is niet altijd slecht, maar met zadels vaak wel helaas.

Ik zeg van nederlandse/duitse/engelse MAKELIJ, wat dus inhoud dat het zadel echt in die landen zelf gemaakt wordt en dat de fabriek/het atelier zich ook daar bevind. Ik zeg niet nederlandse,duitse,engelse merken, want ja dan kan het inderdaad in een ander land geproduceerd worden.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:48

Wij hadden voor mijn leasepaardje een 2e hands Stubben zadel gekocht. Staat over algemeen goed bekend. Nu bij deze zat 1 van de kussens scheef bevestigd en daarnaast ws ook nog eens een kleine twist in de boom... Dus ook bij NL/DU/BE makelij heb je geen garantie hoor dat het perfect is.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:58

Ik zou gewoon een zadelmaker laten komen met zadels binnen jouw budget, zowel nieuw als tweede hands. Een goed zadel is een zadel wat jou en je paard past. En ja, een nieuw zadel met een lage prijs, zal minder lang meegaan als een zadel van nieuw 2000 euro. Alle waar naar zijn geld.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:05

De zadels van Decathlon zijn over het algemeen niet slecht. Veel maneges in Frankrijk hebben ze als zadels voor hun dieren vaak zelfs. Ze zijn zo goedkoop omdat ze ze in grote hoeveelheden laten maken omdat er zo veel filialen van ze zijn in Frankrijk en inmiddels ook elders.