Bitloos hoofdstel waar makkelijk een bit aan te klikken is

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BrittS

Bitloos hoofdstel waar makkelijk een bit aan te klikken is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 20:27

Hallo :D

Ik ben opzoek naar een bitloos hoofdstel, kaakgekruisd of sidepull, waar ik ook makkelijk een bit aan kan klikken. Ik heb op dit moment een Rambo Micklem multi bridle in gebruik, maar hier kan mijn paard onderweg niet lekker mee grazen omdat de neusriem naar mijn idee zijn mond toch wat dicht maakt, iets wat ik bijvoorbeeld met een kaakgekruisd hoofdstel minder vind.

Nu kom ik op google afbeeldingen tegen van biothane hoofdstellen, die dus als sidepull te gebruiken zijn (met ringetjes bij de neusriem voor teugels) en waar je dus ook makkelijk een bit aan kan klikken. Echter kan ik ze niet echt vinden bij een webshop. Wat ik dan wel kan vinden zijn biothane hoofdstellen die als bithoofdstel of halster gebruikt kunnen worden, maar die dus weer niet die sidepull ringetjes hebben.

Wie o wie weet waar ik zo'n hoofdstel kan vinden?

Alvast bedankt!

moonfish13

Re: Bitloos hoofdstel waar makkelijk een bit aan te klikken is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:34

Goedhard endurance heeft dat.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:35

Een halsterhoofdstel?

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:44

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:48

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 21:50

Dan kom ik inderdaad uit op de Marylot Crosslink, maar dat is weer een heleboel riempjes om zijn koppie heen.

Dit is het hoofdstel wat ik via google afbeeldingen vond, volgens mij ook van een bokker:
https://www.google.nl/search?q=halster+ ... B360%3B480
Die zie ik dan alleen weer niet op deze manier op de site staan.

Edit; het hoeft trouwens echt niet perse een biothane hoofdstel te zijn!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:04

Ons dochtertje heeft de barefoot Cedar voor haar pony. Hier is het bit ook heel makkelijk af te klikken ( en zee vindt het ook fijn met omdoen want ook dat is een kwestie van 1 gesp vastklikken)

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 22:08

Die ziet er ook wel fijn uit! Klik je dan het bit vast aan de sidepull ringen?

Zie het al, kleine extra riempjes. Ziet er goed uit *\o/*

lacoos123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:58

Misschien een halsterhoofdstel?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:01

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 15:01

Wat het probleem is met de meeste halsterhoofdstellen is dat het of een halster of een bithoofdstel is. Er zit dan geen optie op om er een bitlooshoofdstel van te maken. Ik ben niet zo weg van het materiaal van de biothane hoofdstellen, ze zijn leuk als je in een leuk kleurtje wilt rijden, maar ik zou hem dan toch in saai zwart samenstellen.

Zojuist heb ik de Barefoot Cedar besteld, erg jammer dat die nergens in het echt te bekijken is, maar volgens mij is het wel helemaal wat ik zoek. Ook vind ik de leerkwaliteit van Barefoot erg fijn, lekker zacht en soepel (wat ik dan gezien heb bij een stalgenootje die een ander Barefoot hoofdstel heeft).

Iedereen bedankt voor het meedenken!

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:08

BrittS schreef:
Wat het probleem is met de meeste halsterhoofdstellen is dat het of een halster of een bithoofdstel is. Er zit dan geen optie op om er een bitlooshoofdstel van te maken. Ik ben niet zo weg van het materiaal van de biothane hoofdstellen, ze zijn leuk als je in een leuk kleurtje wilt rijden, maar ik zou hem dan toch in saai zwart samenstellen.

Zojuist heb ik de Barefoot Cedar besteld, erg jammer dat die nergens in het echt te bekijken is, maar volgens mij is het wel helemaal wat ik zoek. Ook vind ik de leerkwaliteit van Barefoot erg fijn, lekker zacht en soepel (wat ik dan gezien heb bij een stalgenootje die een ander Barefoot hoofdstel heeft).

Iedereen bedankt voor het meedenken!

ja die is erg fijn! heb hem zelf ook. de neusriem kan je zo strak of los doen als je wilt maar bij mij hangt hij gewoon losjes en ze kan gewoon eten wanneer we pauze houden. idd erg soepel en zacht leer!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:14

Ik ben ook altijd erg tevreden over de kwaliteit van het leer van de hoofdstellen van Barefoot. Bij de pony van ons dochtertje hangt de neusriem ook los maar zij gebruikt het hoofdstel eigenlijk sporadisch bitloos.
Voor mijn Fjord heb ik het Contour hoofdstel van Barefoot waar ik erg blij mee ben en die gebruik ik ook als sidepull (maar heeft geen clips)

Ben benieuwd hoe de Cedar je gaat bevallen :)