rijden zonder bandages

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Frederikedg

rijden zonder bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:51

Heey bokkers,

Ik ben met mijn verzorgpony aan het trainen om te starten maar ik zit met een probleem. Die pony word al zijn hele leven met bandages gereden maar als ik wil starten in de B mag hij niet met bandages rijden. Kan je paarden afleren dat ze met bandages rijden of kan je gewoon vlak voordat je de ring ingaat de bandages afdoen en normaal de proef lopen?

xx

rapunzelx

Re: rijden zonder bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:52

Ik heb er nog nooit van gehoord dat een paard gewend is aan rijden met beenbescherming. Lijkt mij geen probleem toch?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:53

Gewoon uitlaten, voor je pony is het normaal om zonder extra sokken rond te lopen. Merk je niks van, gewoon aflaten

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:54

Tuurlijk kan het paard dat!! Misschien vind ze het ook wel fijner :)

Frederikedg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:56

maar hij heeft de neiging om met zijn benen tegen elkaar aan te slaan, kan hij dan geen wondjes krijgen als ik zonder die dingen ga rijden?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:59

Gewoon eens proberen. Wellicht ontdekt hij doordat hij geen bandages meer om heeft dat hij op zijn benen moet letten. Anders kun je er inderdaad voor kiezen om los te rijden met bandages en ze voor je de ring in gaat af doen.

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:01

Mijn pony slaat ook wel eens met zijn benen tegen elkaar, dit kan eigenlijk alleen kwaad als het constant elke keer gebeurt, 1 keer een wedstrijdje is helemaal niet erg hoor! Gewoon aflaten!

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:04

Waarom neem je dan geen strijklappen in plaats van bandages? (Niet voorop wedstrijd dan maar als training gewoon)
Laatst bijgewerkt door nafnaf op 02-09-14 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:05

Als je overweegt om iets af te doen met wedstrijd zou je ook strijklappen kunnen proberen, is veel makkelijker om en af te doen, als het alleen is om zn benen te beschermen. (Liever geen peesbeschermers, die halen steun van de pees weg waarmee je de pees dus zwakker maakt. Er zijn ook strijklappen voor de voorbenen.)

In de wei en op stal staat hij ook zonder, dus ik zou gewoon zonder gaan rijden. Zonder bandages zijn de benen ook minder dik, dus minder kans dat ze elkaar raken.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:09

Je pony zal in het begin met zichzelf aantikken, dat komt omdat hij altijd met beenbescherming gereden is. Als ze zichzelf pijn doen leren ze snel genoeg om hun benen anders neer te zetten.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:31

bandages schijnen meer slecht dan goed te doen schijnt, ze warmen de pezen alleen maar op waardoor ze slap worden.
Ik zou dus zonder gaan rijden en eventueel (niet tijdens de wedstrijd natuurlijk) peesbeschermers, strijkklappen, 3 in 1 beschermers o.i.d. om doen