boom gebroken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa13698

boom gebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:06

ik kon er geen topic over vinden, maar hoe weet ik of de boom van mijn zadel is gebroken?
ik ga morgenochtend gelijk de zadelmaker bellen, maar ik kwam er vanmiddag achter dat mn pony op de schoft witte haren krijgt (betekend meestal drukplekken toch?) en het was ook beetje kaal geschuurd... nu heb ik mn zadel even op de rug gelegen van mn pony om te kijken of hij lag op dat plek en dat was niet zo, mn dekje extra hoog 'in' mn zadel gelegen en toch eventjes gaan rijden, na 10 minuutjes merkte ik dat mn dekje helemaal strak om de schorft lag en voelde ik even aan mn zadel en die was helemaal ingezakt en lag ook op de schoft van mn pony.. het enige wat ik kon bedenken wat er aan de hand kon zijn is dat mijn boom gebroken is, of heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat het is?
ik durf namelijk niet meer met dat zadel te rijden ..

moonfish13

Re: boom gebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:08

Het kan ook zijn dat je kussens niet goed meer zijn, dat is aannemelijker..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:10

Het kan ook zijn dat je zadel te breed geworden is, dan zakt hij over de schoft. Dit kan doordat je paard verandert is, anders bespierd geraakt of afgevallen is.

Lisa13698

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:12

Mizora schreef:
Het kan ook zijn dat je zadel te breed geworden is, dan zakt hij over de schoft. Dit kan doordat je paard verandert is, anders bespierd geraakt of afgevallen is.

het kan idd kloppen want mn pony is een stuk afgevallen.. kan ik dit oplossen door mn zadel te laten opvullen?

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:13

Ja of een zadel met een smallere boom.
Als je verwacht dat ze weer aankomt is het soms ook tijdelijk op te lossen met een prolite pad of iets dergelijks.

Maar een goede zadelmaker kan je hier alles over vertellen

Lisa13698

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:16

Annem84 schreef:
Ja of een zadel met een smallere boom.
Als je verwacht dat ze weer aankomt is het soms ook tijdelijk op te lossen met een prolite pad of iets dergelijks.

Maar een goede zadelmaker kan je hier alles over vertellen

dankjee! :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 07:13

Als de boom gebroken is hoor je een hoop gepiep en gekraak als je het zadel probeert te bewegen (dus zitting naar je toe trekken of proberen de boom wijder en smaller te drukken.

Gezien je verhaal denk ik echter dat de kussens gevuld moeten worden en dat je daarmee een heel eind uit de brand bent :)