hoofdstellen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:15

hii, ik heb sinds kort een ijslander, omdat ik het rijden nu ga oppakken wil ik wel een goed en fijn hoofdstel voor hem hebben, degene die hij nu heeft is niet meer compleet!
maar nu vroeg ik me af waarom ijslanders heel vaak met een lage/africhtings neusriem gereden worden, kan iemand dat mij duidelijk uitleggen?
ik had al wat op internet gekeken maar ik kon niet precies vinden wat ik zocht

en wat is nou precies de functie van een mexicaans hoofdstel?
het liefst zou ik bitloos rijden maar dat ik helaas nog niet mogelijk, ik heb altijd bitloos gereden
vandaar dat ik niet heel veel van hoofdstellen afweet :')

hopelijk kan iemand mij verder helpen :)

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:26

Is het hoofdstel niet compleet, of is het een IJslands hoofdstel?
Vele IJslanders lopen met een Ijslands hoofdstel, die hebben geen keelriem en vaak ook geen frontriem. Al zijn frontriemen tegenwoordig wel erg in de mode.
Een aantal jaar geleden werden er inderdaad vrijwel alleen maar lage neusriemen gebruikt, maar de gecombineerde neusriem is steeds gebruikelijker. Probeer beide eens uit op je paard, kijken wat beter bij hem past en waar hij fijner op loopt. Mexicaanse neusriem werkt echt veel te scherp in, die zou ik meteen van je lijstje schrappen.

Kijk eens hier, vele leuke IJslandse hoofdstellen te vinden :)
*klik*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:29

Thokkadisje schreef:
Is het hoofdstel niet compleet, of is het een IJslands hoofdstel?
Vele IJslanders lopen met een Ijslands hoofdstel, die hebben geen keelriem en vaak ook geen frontriem. Al zijn frontriemen tegenwoordig wel erg in de mode.
Een aantal jaar geleden werden er inderdaad vrijwel alleen maar lage neusriemen gebruikt, maar de gecombineerde neusriem is steeds gebruikelijker. Probeer beide eens uit op je paard, kijken wat beter bij hem past en waar hij fijner op loopt. Mexicaanse neusriem werkt echt veel te scherp in, die zou ik meteen van je lijstje schrappen.

Kijk eens hier, vele leuke IJslandse hoofdstellen te vinden :)
*klik*

dankjewel, het hoofdstel heeft geen kopstuk dus is niet compleet :)
een mexicaans hoofdstel wordt hem dus niet :P

ennaj

Re: hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:32

ik niet maar misschien anderen bokt accounten wel ik wens je wel veel succses met het zoeken van het juiste hoofdstel voor je ijslander *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:38

ennaj schreef:
ik niet maar misschien anderen bokt accounten wel ik wens je wel veel succses met het zoeken van het juiste hoofdstel voor je ijslander *\o/* *\o/* *\o/*

dankjewell