Deken niet meer waterdicht, zelf doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Deken niet meer waterdicht, zelf doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 12:33

In juli m'n dekens naar de wasserette gebracht. Afgelopen dinsdag paardlief met deken de wei in gezet en aan het einde vd dag was de deken en m'n paard zeiknat!
De regendeken zou nog wel in m'n wasmachine passen, zou ik die zelf nog waterdicht kunnen maken? En waar koop je dat spul? Of kan ik beter een nieuwe kopen of naar een andere wasserette brengen?

Nu maar hopen dat m'n winterdekens ook nog waterdicht zijn...

Hubbels

Re: Deken niet meer waterdicht, zelf doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:35

Nou ik vrees het ergste voor je fjordjes
Heb al zo vaak mee gemaakt dat ze niet meer waterdicht zijn na een was beurt.

Als ik mijn dekens nu al was dan is het gewoon thuis met een hogedrukspuit!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 12:43

Ik heb ze ook waterdicht laten maken door die wasserette...
Alle andere keren was het wel goed gegaan, was toen wel bij een andere wasserette.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:57

Waterdicht maken is niet mogelijk heb ik gehoord van een wasservice en in verschillende ruitersportzaken. Je kan ze alleen nog waterafstotend maken. Ik weet dat Rambo een middel heeft die je daarvoor kunt gebruiken. Dat wordt bij verschillende ruitersportzaken verkocht.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:59

hmmm...ik doe het altijd zelf :) En het werkt echt. Alleen met ongevoerde regendekens overigens hoor.
Ik was ze met een overload aan waterdichtspul (bij de kruidvat best nog goedkoop) en als ze droog zijn, spray ik ze nog extra in met waterafstotend en vuilwerend middel. Nog nooit een nat paard onder de dekens gehad

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:59

Maar is het dan niet zo dat het gewoon erg goed waterafstotend is?

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:00

Bij de action heb je van die flesjes om je regenkkeding weer waterdicht te maken.
Werkt perfect!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:03

C_arola.....dat weet ik niet, maar ze doorstaan hoosbuien en dagenlang regen....lijkt mij toch redelijk waterdicht dan.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 15:39

dems75 schreef:
hmmm...ik doe het altijd zelf :) En het werkt echt. Alleen met ongevoerde regendekens overigens hoor.
Ik was ze met een overload aan waterdichtspul (bij de kruidvat best nog goedkoop) en als ze droog zijn, spray ik ze nog extra in met waterafstotend en vuilwerend middel. Nog nooit een nat paard onder de dekens gehad

Klinkt goed, enig idee hoe het spul heet? En zou ik eventueel de winterdekens in m' badkuip waterdicht kunnen maken? Winterdekens passen niet in de wasmachine.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:11

dems75 schreef:
C_arola.....dat weet ik niet, maar ze doorstaan hoosbuien en dagenlang regen....lijkt mij toch redelijk waterdicht dan.

Dat lijkt dan inderdaad waterdicht te zijn ipv waterafstotend. Ga ik deze tips onthouden, blijkt het namelijk anders te zijn dan wat me tot nu toe elke keer verteld werd.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:42

En anders er nog een ongevoerde regendeken overheen doen.. alleen opletten met regen dat e bij de hals in kan lopen, een met hals werkt dan beter.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:27

Ik spray mijn gewassen regendekens voor gebruik altijd met de spray van Bucas, kleine beschadigingen plak ik met rambo stormsure, en meestal is alles dan weer prima waterdicht