welke winterdekens voor hoge schoft?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Horseloverl

welke winterdekens voor hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 17:21

Hooi,

Ik ben voor mijn pony opzoek naar waterdichte winterdekens die geschikt zijn voor een hoge schoft, had zelf een beetje gekeken en de bucas power turnout leek mij fijn en daarbij de bucas freedom turnout of de hh highliner.

Hoor graag jullie ervaringen

Francien

KozieZ

Re: welke winterdekens voor hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:25

Ik zweer bij horseware. Mijn paard heeft ook een erg hoge schoft, deze dekens schuren bij haar helemaal niet. Sluiten netjes boven haar schoft (dus op de hals) Bij haar ideaal. Heb de amigo bravo lijn.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:35

Idd van horseware. En het mooist zitten de dekens met v-sluiting of een wug met halve hals. Bucas trekt op de schoft, zeker als ze wat hoogbenig zijn.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:50

De Freedom van Bucas is hier prima voor, of een Horseware deken. De Power en Smartex zijn minder geschikt.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:55

die van mij heeft ook een hoge schoft en eind van de winter had ze de schoft kapot geschuurd door de deken. Deze deken komt tot over haar schoft, tot aan haar hals dus.
Nu heeft de dekenwasserij een extra stukje bont gezet aan de binnenkant waar haar schoft zit. Nu heb ik eigenlijk het idee dat hierdoor de schoft alleen maar eerder open zal schuren?! Misschien hadden ze beter een "V" uit de deken kunnen knippen waardoor de schoft helemaal vrij blijft?!

Ik baal dat ze helaas niet zonder deken kan in de winter...

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:58

max66 schreef:
die van mij heeft ook een hoge schoft en eind van de winter had ze de schoft kapot geschuurd door de deken. Deze deken komt tot over haar schoft, tot aan haar hals dus.
Nu heeft de dekenwasserij een extra stukje bont gezet aan de binnenkant waar haar schoft zit. Nu heb ik eigenlijk het idee dat hierdoor de schoft alleen maar eerder open zal schuren?! Misschien hadden ze beter een "V" uit de deken kunnen knippen waardoor de schoft helemaal vrij blijft?!

Ik baal dat ze helaas niet zonder deken kan in de winter...

Hiermee wordt het vaak alleen maar erger...

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:00

daar was ik dus eigenlijk ook al bang voor. Ik zat eerder te denken om er een stukje gladde (voering?) stof in te laten zetten, dit glijdt tenminste. Of, zoals ik al opperde, een "V" eruit knippen zodat de schoft vrij ligt?!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 21:46

Nu weet ik wel voor welke dekens ik ga haha ik ga viir het wug model denk ik

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:17

max66 schreef:
daar was ik dus eigenlijk ook al bang voor. Ik zat eerder te denken om er een stukje gladde (voering?) stof in te laten zetten, dit glijdt tenminste. Of, zoals ik al opperde, een "V" eruit knippen zodat de schoft vrij ligt?!

Glad is sowieso een stuk beter. Ik denk dat je er dan al bent.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:18

Een WUG deken een deken met halve hals dus

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:37

Hier ook een paard met extreem hoge schoft , de enige deken die goed zit is de rambo met v sluiting .

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:29

Wug modellen vallen wel weer smaller dan andere modellen met de V voorsluiting. Dus op zich zijn het fijne dekens voor paarden met een hoge schoft, tenzij het paard in kwestie wat forser is bij de borst en/of een lage halsaanzet heeft.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 15:40

Horseware schreef:
Wug modellen vallen wel weer smaller dan andere modellen met de V voorsluiting. Dus op zich zijn het fijne dekens voor paarden met een hoge schoft, tenzij het paard in kwestie wat forser is bij de borst en/of een lage halsaanzet heeft.

mijne is een kwpner en niet heel breed is deze deken dan goed? ja toch?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:42

Francieen schreef:
Horseware schreef:

mijne is een kwpner en niet heel breed is deze deken dan goed? ja toch?

Uiteindelijk weet je dat als je hem past (en vooral ook kijken hoe hij zit als je paard graast want dan kan een deken ineens heel anders liggen). Gewoon proberen en anders ruilen voor een ander model met een V voorsluiting.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:41

Hier een oudje met hoge schoft + ingezakte rug, zowel Amigo als Bucas passen erg mooi (zie profiel voor fotos)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:43

Dekens met uitgesneden schoft? Vaak bij westernshops te koop.dan is er gewoon een mooie v/u vorm uitgesneden. Ideaal vind ik ze!

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:44

voor ons paard met zoals de engelsen het zo mooi noemen "shark fin" schoft (zeg dus maar enorm) hebben we een Trust deken gekocht. Deze heeft luchtkussens op maar voornamelijjk naast de schoft en schouders, en dat is toch echt wel de meest paardvriendelijke oplossing voor zowel de schoft als zijn schouders. De deken gaat nu zijn 3e seizoen in, hij ligt geweldig en blijft ook mooi. Een klein nadeel, de neopreen inzetstukken zijn niet echt ravot-proof. Maar dat hebben we opgelost door er een stuk ballistic nylon in te zetten van een ouwe Bucas.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 12:36

Trusts zag ik ook maae leken me.niet zo fijn, we doen.de wug ook niet omdat dat ten koste gaat van dr manen wss.doen.we de amigo turnout met hals

Boxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 00:08

Hier ook horseware dekens!

Wel veel mensen op stal staan met bucas. Die daar ook erg tevreden over zijn.