zadel met diepste punt iets naar voren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fionami

zadel met diepste punt iets naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 08:33

Dit klinkt een beetje raar, maar ik zal het uitleggen :D

Ik rij nu met een dressuurzadel welke er erg voor zorgt dat ik mijn rug hol maak en voorover val. Buiten dat ik dmv fysio enorm aan mijn houding werk, ook te paard, ben ik aan het kijken voor een ander zadel want dit werkt gewoon niet.na even rijden heb ik veel pijn.

Nu zat ik zelf te denken aan een vlakker zadel maar, ben toch ook wel benieuwd of een zadel met het diepste punt wat meer naar voren een verschil kan maken.

Weten jullie welke zadels dat hebben?

Newallure

Re: zadel met diepste punt iets naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 08:36

Is het zadel al is na gekeken? Een zadel hoort vlak op het paard te liggen zodat je gewicht zo goed mogelijk verdeeld word over zijn rug. Lijkt me voor het paard ook niet prettig als je te ver naar voren zit.

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 08:42

Mijn zadel is goed en ligt als een huis. Probleem is echt mijn houding welke ik aan neem in het zadel omdat het een gedwongen houding geeft.

HarveyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 08:52

Jes saddle en dan de Flamenco is een speciaal 'vrouwen' zadel waarbij het diepte punt, dus waar je zit voorin het zadel is. Voor mijn paard ben ik ook gaan kijken naar een ander zadel, voor het paard, maar ook voor mijzelf. Nu vonden we dit zadel iets te duur en zijn we op een ander zadel uitgekomen die ook op deze manier aangepast kan worden.

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 09:17

Op welk zadel ben je uiteindelijk terecht gekomen Harvey?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:21

Ik heb/had precies hetzelfde probleem. Bij mijn Hulsebos WB3 was het een stuk minder, maar het is vooral een kwestie van buikspieren trainen om het helemaal op te lossen.

Zodra een zadel ook maar een fractie achterover ligt is het trouwens wel echt meteen heel erg. Maar ook dat is duidelijk een balanskwestie.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:23

Een grotere maat van de zitting kan hier het verschil maken want wrs zit je te ver op de lepel. Als je op de schuine kant zit, wordt je rug automatisch hol.

HarveyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:41

Ben uitgekomen op een AS zadel Sascha. Over dit zadel is waarschijnlijk nog niks of niet veel te vinden want het zadel is net op de markt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:42

Ik val ook snel voorover en kan goed zitten in de iets vlakkere zadels zoals de KN symphonie en stubben scandica.

Welk zadel heb je nu?

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 10:35

Ik heb een tietse choice. Ik heb inderdaad op een kn symphonie gereden en dat is ook het zadel wat ik waarschijnlijk er voor terug neem. Maar wilde mij toch meer verdiepen