na kijken wintec zadel.. duur ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

na kijken wintec zadel.. duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 19:53

Hallo allemaal,
Ik wil mijn zadel laten nakijken of het nog goed past, nu las ik dit op de site van Divoza, waar ik het zadel weg heb :

•Het is ook mogelijk je huidige zadel te laten controleren op ligging of pasvorm. De kosten voor een controle bedragen €85,-. In dat geval komt de zadelexpert langs en kan het zadel eventueel worden meegenomen voor het maken van aanpassingen. Het maken van een kleine aanpassing kost €25,-. Je kunt je zadel dan binnen enkele werkdagen weer afhalen in Enschede, Leek, Heteren of Staphorst. Terugsturen kan ook, hier wordt €13,- voor gerekend.

•Een gemaakte afspraak kan geannuleerd worden. Dit dient uiterlijk 5 werkdagen voor de afspraak gedaan te worden, anders worden de voorrijkosten van €50,- in rekening gebracht.

Ik vind 85 euro , echt super duur om eventjes langs te komen om te kijken of het past, laat staan dat er nog 25 euro bij komt ??? als het blijkt dat er wat moet veranderen, dat is dan 105 euro in totaal, vind dit erg duur hoor , of ligt dit aan mij ??

AnnemiekvM

Re: na kijken wintec zadel.. duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:56

Misschien kan je zelf naar een zadelmaker gaan (met paard).
Dat scheelt waarschijnlijk wel in kosten. Een andere boom is er zo ingezet. Bijvullen lijkt mij ook niet zo veel werk.
Maar als ze naar je toe moeten komen snap ik wel dat daar een bedrag aan hangt. Al vind ik het ook aan de hoge kant.

Al is het bij ons zo dat ze regelmatig voor meerdere paarden komen. Dat scheelt natuurlijk ook.

Perryx

Re: na kijken wintec zadel.. duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 19:59

bijvullen is bij dit zadel niet van toepassing, het is gevuld met lucht. wintec zadel dressuur cair heb ik..
wij hebben zelf geen trailer, zouden er eventueel een kunnen lenen, heb geen idee hoe het gaat als wij daar met paard en al heen zouden gaan en of dit wel eens mag en kan..

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:01

Ik vind het zelf ook een aardig bedrag. Zeker voor alleen een controle. En wat valt onder een kleine aanpassing (is dat deels opvullen, en wordt het duurder als het hele zadel bijgevuld moet worden? en valt het verwisselen of verbreden van een boom hier ook onder?).
Wat ik persoonlijk ook nadelig vind is dat het zadel, als ik de tekst zo goed interpreteer, niet ter plekke wordt aangepast? Ik vind het zelf toch een stuk fijner als het zadel ter plaatse aangepast wordt, zodat het daarna opnieuw gepast kan worden en evt. verder aangepast kan worden mocht dat nodig zijn. Tenzij het natuurlijk om een reparatie gaat (bijv. singelstoot vervangen) natuurlijk.

Ik zou als ik jou was binnen je regio eens verder zoeken naar zadelmakers. Er zijn er vaak meer dan genoeg te vinden, en een controle kost dan waarschijnlijk minder dan bij Divoza. Zorg alleen wel dat je een goede zadelmaker te pakken hebt, eentje die half werk levert daar heb je natuurlijk ook niets aan ;)