Maten Wintec zadelbomen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rijsa

Maten Wintec zadelbomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 19:35

Hallo, :wave:

Vorig jaar heb ik een nieuw zadel voor mijn Haflinger gekocht, de zadelpasser is erbij geweest.
Omdat het erg moeilijk was om voor mijn (erg) brede haflinger met weinig schoft een zadel te vinden. Zijn we bij een dressuurzadel van Wintec geëindigd, deze lag dan het beste.

In het zadel zit de witte boom, de breedste. Maar toch blijft het zadel aan de krappe kant.

Nu heb ik op internet nog andere bomen van Wintec gezien, in roze/paars tinten. Nu lijkt het wel of deze bomen breder zijn als de standaard bomen waarbij de witte de breedste is.

Klopt dit? En kunnen deze bomen ook in een Wintec dresuurzadel of zijn deze bomen voor andere zadels?

Hopelijk kan iemand mij het antwoord gegeven, want zelf ik er niet wijzer van. :?

Link naar de standaarbomen:http://www.ruitersport.com/losse-bomen-voor-de-wintec-zadels.html
Link naar de breedere bomen: http://www.horseshopinternational.nl/vo ... zadel.html

Jamiejoyce

Re: Maten Wintec zadelbomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:57

Nee dat zijn speciale wintec zadels met die paarse bomen deze die je er nu in hebt zitten is het breedst heb het ook gehad met me wintec zadel

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:32

de andere bomen zijn voor de wintec wide

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 21:10

Oke, dank jullie wel. En die bomen kunnen dus echt niet in mijn standaart zadel?

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:13

Volgens mij wel hoor. Het klopt dat het eigenlijk in de nieuwe wintec zadels hoort. Ik heb ook een wintec en zat een paarse boom in. Ik heb er zelf nu een rode erin en is goed gekeurd door mijn zadel maker. Je kan er altijd 1 kopen en proberen en desnoods je zadelmaker er naar laten kijken maar volgens mij kan het niet veel kwaad. En zo duur zijn toch niet.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:14

Nee die passen niet in je zadel, alleen in de wintec wide. Als je die in je gewone wintec doet heb je een grote kans dat je zadel naar de knoppen gaat. Ze hebben niet voor niks de wintec wide op de markt gebracht

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:49

Nee die zijn echt voor de wintec wide zadels wellicht deze te koop zetten en voor een tweedehands wintec wide kijken?

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 16:14

Oke dankjullie wel, dan weet ik genoeg!