Leerverf uit dekje krijgen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Leerverf uit dekje krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 22:52

2 Weken geleden is na lang wachten eindelijk het zadel voor mij en mijn paard binnen gekomen, ik natuurlijk helemaal blij *\o/* . Inmiddels iets minder blij, paard loopt er lekker mee, ik zit er lekker op maar er zit inmiddels meer leerverf op 2 van mijn rijbroeken en dekjes dan op mijn zweetblad -O- . Fabricagefoutje := . Dit gaat had niemand verwacht en gaat 100% zeker weten helemaal netjes opgelost worden :) . De 2 rijbroeken en 1 van de dekjes vind ik het ook niet erg van dat die, op sommige plekken een ander kleurtje hebben dan oorspronkelijk is bedoelt _O- . Alleen mijn mooie, rode, Eskadron Nici dekje...... -O- -O- -O-
Wie heeft er DE tip om de leerverf er weer uit te krijgen zonder dat het dekje ongeveer roze word?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:57

:+ :+ Met een schaar lukt het vast....

Nies_

Re: Leerverf uit dekje krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:33

Oei. Dat is niet zo mooi. Insmeren met ossengal en dan wassen met groene zeep al geprobeerd? Dat doe ik altijd, krijg er tot nu toe alles mee uit, van zadelvegen tot roest aan toe.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:00

Ai, wat immens jammer -O- Gelukkig wordt het qwbt zadel wel goed opgelost!

Hier groot succes gehad met een combinatie van ossegalzeep en Vanish Oxi Action. Lichtroze dekje waarin knalzwarte leerverfvlekken zaten is weer prachtig lichtroze na 2x op die manier gewassen te zijn :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:09

is het, omdat het een fabricagefoutje is, niet met de leverancier te regelen? Als het er niet meer uitgaat zou het toch erg netjes zijn als dat via hun vergoed of vervangen wordt.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 10:19

Thanx voor de tips, ik zet ossengal en groene zeep op mijn boodschappenlijstje :) .
Lynn_Nikita, als het er niet uit gaat. zal de leverancier van het zadel heus met een oplossing komen. Maar gezien hun reacties tot nu toe, probeer ik het eerst zelf. Voor hun is dit namelijk minstens net zo vervelend als voor mij.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:22

dat begrijp ik. Ik hoop dat het lukt en dat je er anders samen met hun uit komt.