Stübben Equi-Soft singel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Stübben Equi-Soft singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 22:19

Hoihoi,

Heeft iemand hier ervaring met de Stübben Equi-Soft singel? :) Hoe bevalt hij?

Afbeelding
Afbeelding

Bedankt alvast :)

Princesj

Re: Stübben Equi-Soft singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:03

Ik ben ook benieuwd, ik kreeg alleen maar de informatie in het Frans en daar houd mijn talenknobbel echt op |o

mikel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:44

ik heb er 1 gekocht.... ben um nu aan het proberen op een merrie met een erg gevoelige rug.... om te zien of ze meer ontspant. daarvoor had ik al een singel die aan beide zijde elastisch is.

Hopelijk helpt deze singel ook een beetje.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:40

Ondanks dat het topic oud is, schop ik hem even omhoog. Ik hoop dat er meer ervaringen zijn en komen.

Ik heb ervaring met Eric le Tixerant en Fairfax singels, ik ben ook erg benieuwd naar deze! Is er een dressuurmodel beschikbaar?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:30

Ook maar een schop, zeer benieuwd naar ervaringen met deze singel Er is ook een dressuurmodel Picasso! Bij Dochorse kun je er eentje testen.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:28

Ziet er erg apart uit!

Ik heb er een paar vragen over:
-Is deze voor dressuur bedoeld? (of springen )
-wat maakt hem zo speciaal? (ik bedoel op welke manier verdeeld hij anders de druk dan een ''gevormde'' singel en wat is er verder speciaal aan. )
-Gaat hij niet makkelijk stuk? (Ik vind hem er niet heel stevig uitzien maar ik hoop ongelijk te hebben)
-hoeveel kost hij?

(sorry als het stomme vragen zijn maar zou buiten die van de prijs toch wel een persoonlijk antwoord willen van iemand die hem gebruikt.)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:44

-Is deze voor dressuur bedoeld? (of springen ) Verkrijgbaar van 45 tot en met 140 cm. Er is een dressuur versie en een spring versie(buikflap) verkrijgbaar

-wat maakt hem zo speciaal? (ik bedoel op welke manier verdeeld hij anders de druk dan een ''gevormde'' singel en wat is er verder speciaal aan. )
Het ingenieuze en exclusieve systeem van elastische banden biedt een perfecte singeldrukverdeling. Natuurlijke afweerreacties bij het aansingelen worden gereduceerd (bijvoorbeeld schoppen, bijten, afwijzing van de singel).

Het speciale ontwerp maakt het paard mogelijk om de borstkas uit te zetten. De banden rekken uit en krimpen in bij in- en uitademen, waardoor de druk constant en gelijkmatig wordt verdeeld.

Een wetenschappelijke studie onder verschillende singels meldt het volgende: Alle paarden behouden zonder uitzondering bij gebruik van een Stübben Equi-Soft ®-singel een beduidend lagere hartslag.

-Gaat hij niet makkelijk stuk? (Ik vind hem er niet heel stevig uitzien maar ik hoop ongelijk te hebben)
Niet helemaal je antwoord, maar misschien wel wat meer duidelijkehid. Dankzij het speciale ontwerp is de bekleding in een paar seconden te vervangen. Bekleding keuze uit Vachette leder, Elastotex of lamsleer imitatie

-hoeveel kost hij? De dressuur versie in de kleuren zwart of ebony in de maten 55 t/m 75 cm heb ik voor 225 euro gevonden. Adviesprijs is 240 euro van stübben. Spring versie kleur ebony in de maten 65 t/m 140 cm 369 euro. Advies prijs is 395 euro van Stübben.

Beantwoord op basis van de Stübben website en Het Gareel website

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:48

Dankje,

Klinkt heel interessant. :j

Helaas groeit het geld niet op mijn rug anders uit ik hem zeker gekocht.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:58

Even een schop,
inmiddels al meer mensen met ervaring?

Ik heb nu een Fairfax maar wil graag een singel met elastiek. Heb een tijdje een ComfortFit equalizer van HH geprobeerd en merkte dat ze daar veel fijner op liep.

Nu is mijn paard vrij rond dus ik wil niet dat het zadel gaat schuiven door het elastiek..........

R2D2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:43

Duur grapje inderdaad!

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:02

Bij mij gebruiken we hem op stage! Wij hebben voornamelijk 1 paard die erg gevoelig is met de singel. Hij lijkt goed zijn werk te doen. We gebruiken hem ook bij meerdere paarden. Ik denk niet dat mijn stagebegeleidster een dure singel gaat kopen als hij niet fijn in gebruik is!

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:16

Weet iemand of de wol echt is of niet? Sites geven nogal verschillende antwoorden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 00:22

Nep :j Op het plaatje staat; lammfell imitat

Meteen de reden waarom ik hem uiteindelijk niet genomen heb. Ik wil echte wol, zéker voor dat geld :Y)

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:16

Voor dat geld zeker ja.. Zou iemand een bontje van echt wol kunnen maken? Het heeft nogal een speciale vorm haha.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:44

Ik heb deze singel ook en bevalt prima. Alleen wat lastig met schoonmaken. Wel makkelijk dat je met klittenband kan wisselen.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:37

swatch schreef:
Ik heb deze singel ook en bevalt prima. Alleen wat lastig met schoonmaken. Wel makkelijk dat je met klittenband kan wisselen.

Hoe strak heb jij hem? Dat de elastiekjes helemaal uitgerekt zijn?
Ik zit nog qua grootte, ik heb nu een Fairfax en die gaat van zadelblad naar zadelblak (voor die spier van de elleboog), maar heb superveel stoot over. Deze kun je wel kleiner nemen toch, omdat hij helemaal niet over die spier gaat (maar alleen op de borst)?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:07

Ik heb 'm niet zo strak. Maar de elastieken komen wel op spanning. Er zit echter nog een nylon lusje en die komt niet op spanning.
Ik heb van stubben begrepen dat dat er is zodat je nooit te strak aansingelt. En mocht er dus ooit een elastiek knappen, dan blijft de singel toch zitten. Is wel over nagedacht.

Snoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 01:39

Iemand die nog ervaringen heeft met deze singel?
Ff het topic weer op gang helpen hopelijk.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:08

Ik heb er een :) .

Gekocht omdat mijn paard er al een had toen ik haar kocht en ik dus wist dat ze het er goed op deed.
Vorige eigenaar heeft deze singel gekocht omdat zij destijds op zoek was naar een singel en oa deze heeft kunnen testen, die vond dat het paard er wel fijner mee liep.

Ik heb de bruine uitvoering van leer.
Hij is in ieder geval heel makkelijk en fijn in het onderhoud.

Ik heb hem destijds bij dochorse gekocht met een leuke kortingsactie. Je hebt daar ook testexemplaren om het uit te proberen.