Vragen over scheren paard en dekens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Vragen over scheren paard en dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 15:33

Hallo,

Dit jaar zit ik erover na te denken om Lorenz te scheren.
(21 jaar)
Hij kwam dit jaar wat moeilijker uit zijn vacht.

Is het nou verstandig hem dan in het voorjaar te helpen of dit jaar straks al te beginnen met scheren?
En wanneer begin je dan?
Hij is nu ongeveer 2 a 3 weken licht aan het verharen.

Hoorde als je het pas in het voorjaar doet dat de vacht dan in de war raakt en alles meer van slag is...?
Ik heb net vorig jaar allemaal nieuwe dekens aangeschaft.

Liners horseware amigo:
0 grams
100 gram
300 gram

En een 200 gram deken van sectolin. (deze had ik al ervoor gekocht)

Geen van deze dekens heeft een hals.
Ik wil niet weer allemaal nieuwe dekens aanschaffen.
Heb je echt een hals nodig? En die zijn misschien ook wel los te verkrijgen moet ik nog uitzoeken.

Heb ik ook een 400 gram liner nodig?

Wat voor modellen zijn een aanrader?
Hij wordt nog dagelijks gereden en staat overdag in de weide en snachts op stal.
Heeft artrose.

Wat betalen jullie voor het scheren?

groetjes
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 18-08-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo89

Re: Vragen over scheren paard en dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:40

Je kan liners ook combineren, doe ik ook.

Zelf heb ik ze alle 4. En combineer rustig, ideaal.
Scheren doe ik altijd zelf, ken je niemand met een apparaat, die je een leuk zak centje kan doen ?

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:44

Liners kun je combineren .Geen probleem Hals is niet echt nodig hoor .Die van mij krijgt hem wel op is sportpaard maar kost wel een stuk van zn manen elk jaar helaas ..Scheren zou ik nog mee wachten (anders moet je het wel vaker doen ) Maar dat is iets wat je zelf moet bepalen ......Ik betaal meestal rond de 60 euro voor scheren inc verdoving ...Suc6 in elk geval

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:58

Ik scheer het liefst altijd voor januari, daarna gaan ze ruien en doe ik het liever niet meer, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Als je het vroeg in de winter doet heb je er ook wat aan qua zweten enzo.

Hoe veel dekens je nodig hebt en hoe dik ligt ook heel erg aan het weer en de temp en hoe ze gestald staan.
Ik vind het zelf altijd prettig dat als de hele dag in de regen hebben gestaan om een droge deken op te leggen, maar je kunt je deken er natuurlijk ook gewoon op laten liggen als 'ie goed waterdicht is.

Ik heb zelf ook verschillende diktes waterdichte dekens en verschillende diktes liners, dan kun je alle kanten uit.
Als je tot 400 gram kunt ben je al een heel eind hoor, dikker ga ik eigenlijk zelden.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:03

als je het alleen doet omdat hij moeilijk door de vacht heen komt in het voorjaar zou ik pas eind feb/maart gaan scheren.

Je zal nl zien dat als je in november gaat scheren er weer een mooie (dikke) vacht op zit in februari en dan heeft het dus weinig nut gehad.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:06