Welk zadel voor Leni

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

2001

Welk zadel voor Leni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 12:30

Hoi,

Na veel geschuif met de barefoot cheyenne gaan we nu voor een ander zadel kijken. Ik wil graag een zadelpasser langs laten komen, maar dan wil ik wel dat hij/zij zadels heeft die mij aanspreken. Maarja welke spreken mij aan!? En welke zijn geschikt voor brede paarden met weinig schoft?

Ik wil graag dagritten maken dus hij moet wel lekker zitten voor veel uren. Ook houd ik er wel van als ze een beetje anders dan anders zijn maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste!

Dit is Leni:
Afbeelding

Afbeelding

xJorgx

Re: Welk zadel voor Leni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:36

Misschien de massimo trial met ribzitting?

2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 14:07

iloveyoujorg schreef:

ja daar zat ik ook al naar te kijken :) maar de lepel is wel vrij hoog. zou dat vervelend kunnen gaan zijn voor je rug ofzo?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:13

2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 14:18

friesam schreef:
Op een soortgelijk type paard heb ik een Continental Equiflex paard loopt uitsluitend (lange) ritten en nooit in de bak. Dit is een zadel met een flexibele boom.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-FYUBF7E6.jpg

owja ook mooi! kan je met een westernzadel eigenlijk wel lichtrijden en heel soms over een boomstammetje heen springen?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:23

hannatjuh schreef:
friesam schreef:
Op een soortgelijk type paard heb ik een Continental Equiflex paard loopt uitsluitend (lange) ritten en nooit in de bak. Dit is een zadel met een flexibele boom.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-FYUBF7E6.jpg

owja ook mooi! kan je met een westernzadel eigenlijk wel lichtrijden en heel soms over een boomstammetje heen springen?

Weet niet wat de springkwaliteiten van jouw tank zijn :D
Ik rij altijd licht in dit zadel en neem ook wat boompjes mee (30 cm gok ik) en ga er volgend jaar een trec wedstrijd mee rijden.

Enige minpuntje met afstappen goed opletten dat je niet met je jas aan de knop blijt hangen dan hang ik 10 cm boven de grond.

Hij is ook zonder knop te krijgen geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:25

Wat een leukerd!!!! :):)
Wat is het voor ras?

Een Massimo trail heeft op zich niet echt een hoge lepel hoor.
Wel heeft hij voor mensen met lange benen erg korte zweetbladen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:29

Wij hebben eerst gereden met een Barefoot Arizona en besloten deze toch nog te houden naast de equiflex maar nu toch verkocht de equiflex is echt veel fijner ligt veel stabieler op het paard.

2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 20:30

friesam: haha zie het al helemaal voor me, dat je daar dan bungelt. ze kan wel een sprongetje maken hoor, maar moet natuurlijk goed opletten dat al dat gewicht op dr benen komt.

koudbloedkim: het is een noriker. een trekpaard uit oostenrijk en zuid duitsland. dat met die lange benen zit wel goed dan, heb korte pootjes;) maar die lepel zit er toch best hoog uit? of ben ik nu gek 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:53

Dat is dan zelfs voor dat ras een stevige! :wow: En een bijzonder kleurtje! :))

Ik heb zelf de Massimo Trail op Kim gehad, ik zal eens kijken of ik nog een foto heb, maar het is sowieso een zacht zadel.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:59

Massimo denk ik ook aan.
Heeft ze ook een kort draagvlak of vertekend de foto wat. Als dat zo is zou ik zeker de massimo proberen.

2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 15:41

De foto vertekend wel een beetje maar niet heel erg veel

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:56

2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 16:00

switt schreef:
Ik heb dit zadel te koop met een wijde boom; http://www.equinesaddlery.nl/webshop/za ... s/icetrec/

Het is dat ik niet meer kan rijden maar hij zit heerlijk! Lag op een rij pony met een hele korte rug.

Het probleem is denk ik niet dicht de lengte van haar rug maar vooral de breedte ;)

Ik ga sowieso een zadelpasser laten komen want ik wil dat hij gewoon helemaal goed ligt.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:21

hannatjuh schreef:
iloveyoujorg schreef:

ja daar zat ik ook al naar te kijken :) maar de lepel is wel vrij hoog. zou dat vervelend kunnen gaan zijn voor je rug ofzo?

Ik heb zelf een massimo tolt 2 zadel, dit zadel heeft een vlakkere zit en langere zweetbladen vind het zelf een erg fijn zadel en zit erg zacht.