Als stille meelezer is het voor mij alweer een paar jaar geleden dat ik echt actief was op Bokt. Met mij en m'n paard gaat het goed! Nu een klein jaartje wedstrijden aan het rijden, alles op z'n gemak, maar ik ben ondertussen al M1-geklasseerd. Niks te klagen dus!
Toch is er iets wat de laatste tijd een beetje dwarszit, en dat is de singel, of eigenlijk de singelplek van mijn paard. Marene heeft altijd al een gevoelige huid daar gehad, maar het is nu op een punt dat het echt niet meer kan.
Ik zal het even kort uitleggen. Marene is een Arabische Volbloed, erg rond gebouwd (brede ribben) met vrij smalle schouders en een schoft van, ja, welke schoft? Ze heeft nauwelijks schoft.
Haar bouw is zozeer het probleem niet, was het wel toen we een goed zadel zochten, maar ze heeft nu een goed passend zadel. Wat wel problemen geeft is haar erg naar voren liggende singelplek. Dit zorgt er namelijk voor dat de singel na het opzadelen toch steeds meer naar voren schuift zodat het op de 'goede plek' komt te liggen. Zoals ik al zei had ze altijd al een gevoelige huid daar, maar toen ik Marene van de week voor het eerst sinds 7 weken reed en ik afstapte, zag ik dat de huid daar gewoon helemaal open was, tot bloedens toe.
Ik vraag mij nu af wat volgens jullie misschien een goede oplossing zou kunnen zijn. Ik ben nu aan het wachten tot de wond genezen is, maar wil eigenlijk nu gewoon een singel kopen waarmee dit probleem heel erg vermindert. Ik heb nu een normale neopreen dressuur singel.
Nu heb ik mij al ingelezen en ik kom vaak uit op een maanvormige singel of een singel met uitsparingen bij de benen. Nu denk ik dat bij beide het probleem niet helemaal wordt opgelost, omdat de maanvormige singel alsnog tegen die huid aandrukt (maar wel iets minder wrijving geeft omdat hij dus niet naar voren wordt getrokken, weliswaar) en de singel met uitsparingen naar mijn idee nog steeds te ver naar voren zal komen te liggen waardoor het eigenlijk hetzelfde effect heeft als een normale singel.
Ik sta open voor alles! Wel moet ik erbij zeggen dat ik niet het geld heb om zomaar allemaal singels uit te proberen, ik ben een arme studente haha, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen iets te vinden dat goed is! Alvast bedankt!
). Ik heb nu deze:
Helemaal nog niet aan gedacht eigenlijk!