mijn pony is erg gevoelig voor singels ik heb een poosje geleden een springsingel gekocht maar de krijgt er wondjes van weet iemand wat ik hier tegen kan doen ? want ik kan natuurlijk niet zonder singel rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Marjo89 schreef:Opzoek naar een betere singel ?
Wat voor singel had je. ?
Mijn pony is voor veel soorten allergisch, o.a leer, neopreen, en ander prut spul wat er allemaal op de markt is.
Zij had ook telkens zulke plekjes op dr buik en bij de oksels etc..
NU heb ik een echte wollen singel van mattes (ja kost wat maar dan heb je ook wat) En al maanden enorm veel plezier van. Blije pony. Blije ikke..
beatje schreef:Spring jij op zo'n hoog nivo dan ,dat je een springzadel nodig hebt?
Op ieder huis en tuin nivo kan je gewoon met je dressuur zadel springen.
Volgens mij als ik naar de plek van de wondjes kijkt zit je singel niet helemaal goed en schuift hij te ver naar voren.Het kan zijn dat of je zadel niet helemaal past,of dat de stoten van je zadel voor jouw paardje verkeerd zitten en daar door de boel naar voren schuift.
Als je met je dressuur zadel geen last heb zou ik persoonlijk er voor kiezen met je dressuurzadel te rijden en je springzadel eens na te laten kijken.
beatje schreef:Spring jij op zo'n hoog nivo dan ,dat je een springzadel nodig hebt?
Volgens mij als ik naar de plek van de wondjes kijkt zit je singel niet helemaal goed en schuift hij te ver naar voren.Het kan zijn dat of je zadel niet helemaal past,of dat de stoten van je zadel voor jouw paardje verkeerd zitten en daar door de boel naar voren schuift.
Als je met je dressuur zadel geen last heb zou ik persoonlijk er voor kiezen met je dressuurzadel te rijden en je springzadel eens na te laten kijken.

Maartje1990 schreef:lisa_floorxx schreef:zijn er singelbontjes voor singels met een buikflap dan?
Gewoon een normale en die doormidden/op maat knippen en links en rechts van de buikflap doen? Want daar zitten geen wondjes als ik hetgeen begrijp?