pmarena @ [HAR] Welk soort singel. Banaan of anatomisch?
Ik zoek dus de laatste, de C-singel, omdat mijn zadel naar voren wordt getrokken. Het is een boomloos zadel van Barefoot (Madrid). De pommel is goed en het zadel ligt ook goed, maar zodra ik de singel vastmaak gaat de boel schuiven.

Mijn paardje heeft nu een buikje en die wil ik er graag af rijden maar daarvoor wil ik dat mijn zadel goed ligt
Ook als hij geen buikje heeft is hij vrij rond geribd, en de singel zoekt de plek met de minste weerstand.. dus..Op de foto ligt het zadel ook te ver naar achteren omdat ik niet goed had aangesingeld (experimentje), want door meer aan te singelen kantelt hij erger naar voren. Dus meer naar voren leggen helpt niet.
Ik wil graag weten of de C singel mij gaat helpen, en zo ja, waar ik op moet letten bij de aankoop. Ik lees wel eens dat ze niet helemaal goed aansluiten bij bepaalde paarden of dat lederen singels wondjes veroorzaken. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk?
Ik sta achter mijn keus om een boomloos zadel te gebruiken. Je mag proberen me te overtuigen van het tegendeel, maar doe dit op een nette manier. Lees eerst het hele bericht voordat je reageert alsjeblieft.