rapide lederdressing verf

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felintje

rapide lederdressing verf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 08:38

Ik weet dat er al 100 topics zijn over dit product, maar geen 1 beantwoord aan mijn vraag.
Ik heb op de divoza voor mijn nieuwe zadel stübben hamanol, stübben zadelzeep, en rapide lederdressing gekocht.
Nu stond er bij de rapide lederdressing dat je het niet mocht gebruiken op geverfd leer.
Maar wat valt er te verstaan onder geverfd leer ? Het lijkt mij dat zoesio alle lederwaren (zadels, hoofdstellen) zwart of bruin geverfd worden in de fabriek.
Hoe zit dat dan ?

A_nouk

Re: rapide lederdressing verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:17

Ik gebruik de lederdressing ook op mijn bruine lipica's lijkt me ook geverfd en heb nergens problemen mee :j

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 11:42

A_nouk schreef:
Ik gebruik de lederdressing ook op mijn bruine lipica's lijkt me ook geverfd en heb nergens problemen mee :j

Oké, wil m'n nieuwe zadel niet verknoeien ermee maar ik hoor er zo veel goeds over dus vandaar de twijfel.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 18:22

Zolang je niet te veel gebruikt vind ik het een heel fijn product :)
Maar een meisje wat ik ken heeft een keer een cognac kleurig zadel een beetje verpest door (veeeel) te veel van het spul erop te doen, en dan krijg je een beetje rare vlekken. Dat is wel zonde.

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 18:52

JudArthos schreef:
Zolang je niet te veel gebruikt vind ik het een heel fijn product :)
Maar een meisje wat ik ken heeft een keer een cognac kleurig zadel een beetje verpest door (veeeel) te veel van het spul erop te doen, en dan krijg je een beetje rare vlekken. Dat is wel zonde.

Oke super! en oeh ja da's balen. Ik vind het spul best nog prijzig voor wat de inhoud van het flesje maar is dus het zal zeker zuinig gebruikt worden.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:17

Ik heb een cognac kleurig geverfd zadel en gebruik ook al jaren Rapide :j gaat prima, gewoon even ergens onder testen waar je het niet meteen ziet, maar ik heb nooit last gehad van vlekken etc

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:20

Inderdaad maar een heel klein beetje gebruiken, dan valt de prijs ook best mee en krijg je niet van die lelijke vlekken. Lijkt mij prima kunnen, mijn bruine laarsjes houden het in ieder geval perfect! Zien er altijd weer als nieuw uit :D