Hoe bling-bling/strass dekje schoonhouden/wassen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Hoe bling-bling/strass dekje schoonhouden/wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 15:11

Nou, dat is ook weer wat.
Kort geleden kocht ik voor B.J. (Bonte Jaopie) een leuk uitziend dekje, zwart met een witte satijnige rand, en op het achterste deel van die rand een strip nep-blingers (kristalletjes dus).
Dat stond hem dus helemaal geweldig... ik ben nogal van mijn "circuspaard" optuigen met blingdingen (af en toe), maar gek genoeg had ik nog geen dek met glitter of steentjesgedoe. Nu dus wel.

was ikdaar maar niet aan begonnen want....

Nu heb ik het 2 x gebruikt, en hoewel de binnekant ook zwart is, zou ik het nu, of binnenkort, toch wel eens willen wassen (ligt op zwartwit bonte Tinker x fries kruising, zie foto Avatar).

Maar HOE?

Want de steentjesstrip in de rand blijkt dus geplakt te zijn, die laat al over 15 cm los, ik kan wel raden wat er gebeurt als ik zo iets in de wasmachine stop.
Zal ik de hele strip er af halen en bij een schoenmaker of zoiets laten vaststikken ipv plakken?
Moet ik handwas doen?

Ik heb geen idee hoe ik zweet en loslatende haartjes er aan de binnenkant af krijg zonder dat het dek/de steentjes verpest zijn, en daar was-ie me toch net iets te duur voor.

Wie weet raad?

Klasien

Re: Hoe bling-bling/strass dekje schoonhouden/wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:45

De bling rand laat al los? Dan zou ik eerst terug gaan naar de ruitersportzaak.

Donna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:36

Dat hoort inderdaad niet zomaar en zo gauw al los te laten. Verder zou ik het dekje in bad doen (als je die hebt) en met een schone of nieuwe borstel de de haren en vuil er van de binnenkant af borstelen. met handwarm water en wasmiddel naar keuze.